וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הוסטל לניצולי שואה בפרדסיה פתחו בשביתה

15.9.2011 / 10:29

העובדים יפעילו את ההוסטל במתכונת חירום במחאה על המשך העסקתם כעובדי קבלן, למרות הבטחות משרד הבריאות. "שנים ניסינו למנוע שביתה כדי לא לפגוע בניצולים, אך הגיעו מים עד נפש"

עובדי ההוסטל לבריאות הנפש "לב השרון" בפרדסיה, המטפל בניצולי שואה, פתחו הבוקר (חמישי) בשביתה כללית, וזאת במחאה על העסקתם כעובדי קבלן ולא כעובדי מדינה, ועל סירוב המדינה לקלוט אותם ככאלה. העובדים יקיימו היום בשעה 10:30, הפגנה מול הכניסה להוסטל.

במסגרת השביתה, העבודה תתקיים במתכונת חירום ובצוותים מצומצמים. בשני ההוסטלים הנוספים לניצולי השואה פגועי הנפש, בהם תנאי העבודה זהים - שער מנשה ובאר יעקב, העבודה תתקיים כסדרה. בהסתדרות אומרים כי השביתה נערכת בהוסטל אחד בלבד על מנת להפחית עד למינימום את הפגיעה בניצולים. במידה ולא תהיה היענות מצד המדינה, יחריפו העובדים את הצעדים בהוסטלים הנוספים.

יו"ר ועד עובדי "לב השרון", רוחל'ה אברהמי, אמרה כי "במשך שנים ניסינו למנוע שביתה כדי לא לפגוע בניצולים, אך הגיעו מים עד נפש. במקום לקלוט אותנו כעובדי מדינה כותבים מכרז חדש שהוא הרבה יותר פוגעני מהמכרז הקודם גם לעובדים וגם לניצולי השואה המטופלים. ראש הממשלה הבטיח לנו כי ניקלט כעובדי מדינה תחת משרד הבריאות. חיכינו וחיכינו, אך נראה כי הדיבורים לחוד והמעשים לחוד".

כ-220 עובדים מועסקים כמטפלים בניצולי השואה בהוסטלים "לב השרון" בפרדסיה, שער מנשה ובאר יעקב, הנמצאים בבעלות המדינה אך מופעלים באמצעות חברה המעסיקה את המטפלים כעובדי קבלן. לפני כשלוש שנים התאגדו כלל עובדי שלושת ההוסטלים בהסתדרות בדרישה להפוך אותם לעובדי מדינה. מאז ניטש מאבק אל מול משרד הבריאות והקבלן מטעם האגודה לבריאות הציבור, שמגיע בשבועות האחרונים לשיא, כשהמטפלים אף הכריזו בשבוע שעבר על סכסוך עבודה ונעלו את שערי ההוסטל בפרדסיה.

העובדים בפרדסיה סיפרו כי שבתו לפני כחודש אך חזרו לעבודה לאחר שאנשי משרד הבריאות התחייבותו בפניהם לשבת למשא ומתן מיידי. בפועל, משא ומתן זה לא החל מעולם. בתחילת אוקטובר אמורה המדינה לסגור מכרז לבחירת קבלן שירותים חדש, בניגוד לדרישת המוחים.

בהסתדרות דורשים לקלוט את העובדים כעובדי מדינה, וטוענים כי מבחינה עקרונית שירותי הרווחה במדינת ישראל צריכים להיות בידי המדינה ובאחריותה, וכי יש לעצור את תהליך הפרטת שירותי הרווחה למיניהם, בתחום הטיפול באוכלוסיית מצוקה בכלל ובניצולי שואה בפרט.

עוד בנושא:
לזכור ולא לשכוח? ניצולי השואה מתמודדים עם בדידות
נחתם הסכם קיבוצי למנקות עובדות הקבלן באוניברסיטת בן גוריון
מאמר אורח: עובדים בחצר האחורית - על עובדי הקבלן
דיון בכנסת: "בישראל מספר שיא של עובדי קבלן"

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully