וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיטורים נכנסו לתוקף: מאות מתמחים לא הגיעו לעבודה

אריאל נוי

4.9.2011 / 9:14

בית הדין לא הגיע להחלטה לגבי חוקיות ההתפטרות של הרופאים המתמחים, ומאות מהם לא הגיעו למשמרת הבוקר במספר בתי חולים מרכזיים. בבתי החולים ביטלו חופשות של רופאים בכירים

מאות רופאים מתמחים לא התייצבו למשמרת הבוקר (ראשון) שנפתחה בשעה 8:00 בתי החולים אסף הרופא בראשון לציון (80 מתמחים), בני ציון בחיפה (50 מתמחים) ובשני בתי החולים הגדולים באזור המרכז – שיבא בתל השומר (137 מתמחים), איכילוב בתל אביב (150 מתמחים) ו"מאיר" בכפר סבא (116). זאת מאחר שבית הדין לעבודה לא קבע נכון לשעה זו אם התפטרות המתמחים חוקית. המתמחים הגישו את מכתבי הפיטורים שלהם לפני חודש והבוקר נכנס הצעד לתוקף. במשרד הבריאות חוששים שגם רופאים בכירים יצטרפו לגל הנטישה הראשון והוחלט לעכב טיפולים שאינם דחופים.

עוד על שביתת הרופאים:
המדינה הגישה בקשה דחופה למנוע התפטרות המתמחים
ברמב"ם תומכים במתמחים: הקימו קרן, תרמו ימי חופש
הפרקליטות: התפטרות המתמחים אינה חוקית ואסורה

ד"ר אריאל מרגוליס, מתמחה באף אוזן גרון וכירורגיה הראש והצוואר בבית החולים מאיר סיפר לוואלה! חדשות כי "לא הגענו לעבודה עד להחלטת בית הדין וברגע שיוחלט אחרת, נפעל על פי ההחלטה. מה שהולך היום בחדרי המיון זה מטורף, אין הגדרה אחרת. במקום מתמחים, יש במקום רופאים מומחים שמבצעים את עבודת המתמחים. אני יודע שבבית החולים מאיר המומחים עובדים קשה מאוד".

נדב חיים, רופא מתמחה בן 38 בבית החולים תל השומר סיפר על נסיבות אי ההגעה לעבודה. "אני לא מגיע לעבודה עד להודעה חדשה. ברגע שיהיו עדכונים מבית הדין לעבודה נפעל בהתאם. המשמרת שלי היתה אמורה להתחיל בשעה 8:00, מכיוון שמכתבי הפיטורים נכנסו לתוקף היום, אנחנו נבחן את המשך הפעילות להמשך היום".

בסך הכל, למעלה מ-1,000 רופאים מתמחים הגישו את התפטרותם: 146 בבית החולים הדסה בירושלים, שערי צדק – 23; בחיפה: רמב"ם – 130, בני ציון – 50, כרמל – 16, בבית החולים מאיר בכפר סבא – 132, בבתי החולים שניידר ובילינסון בפתח תקווה – 120, מבתי החולים הפסיכיאטרים בארץ התפטרו 50 מתמחים ומבית החולים וולפסון התפטרו 1,067.

במשרד הבריאות נערכו למצב של התפטרות: הוחלט לבטל את כל חופשות הרופאים בבתי החולים איכילוב, שיבא, אסף הרופא ובני ציון, החל מהיום – ועד להודעה חדשה. כל הרופאים בהשתלמויות בארץ בארבעת בתי החולים יתבקשו להגיע לעבודה היום, ועד השעה 12:00 בצהריים יצטרכו מנהלי בתי החולים להעביר דו"ח על היקף אי-התייצבות המתמחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully