וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם שכר בין האוצר לעובדי המשק בבתיה"ח

אריאל נוי וחן הלפרן

1.4.2011 / 10:10

רגע לפני שפרצו בשביתה בבתי החולים הממשלתיים, הגיעו עובדי המשק והמנהל להסכם עם האוצר והסירו את איום השביתה. הרופאים עדיין לא החליטו האם לשבות החל מיום ראשון

משרד האוצר ועובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים חתמו הבוקר (שישי) על הסכם שכר חדש ובעקבות כך הם הסירו את איומם לשבות החל מיום ראשון. על פי ההסכם, יקבלו עובדי המשק וכוחות העזר ב"דרגות הנמוכות" תוספת של 10%, בנוסף הם יקבלו רטרואקטיבית תוספת למשכורת של 7% ומענק חד פעמי של 1,480 שקל. העובדים בדרגות הגבוהות יותר יקבלו תוספת של 8% ותוספת רטרואקטיבית של 5% מאוגוסט 2010.

יו"ר הוועד הארצי של בתי החולים הממשלתיים בתיה צדקה, הודיעה אתמול כי בשל העובדה שמאז חודש אוגוסט לא חלה התקדמות במו"מ ובדרישתם לתוספות שכר, הם מצטרפים למאבק הרופאים ויוצאים בשביתה. לאחר חתימת ההסכם הבוקר אמרה צדקה לוואלה! חדשות כי "זה ההסכם הכי טוב שנחתם ב-41 השנים האחרונות. אני מאוד מתרגשת ושמחה, במיוחד עבור השכבות החלשות בכוחות העזר, שמקבלות את השכר הכי נמוך".

מנגד, בשבוע הבא יימשך המשא ומתן בין האוצר לבין נציגי ההסתדרות הרפואית, בצל איומי הרופאים לשבות אם לא יתקבלו דרישותיהם להעלאות שכר. אחרי שהמגעים מול האוצר נכשלו, צפויה ההסתדרות הרפואית להחליט היום או מחר האם להשבית כבר ביום ראשון את מערכת הבריאות בישראל. 13 ימים עברו מאז הכריזו הרופאים על סכסוך עבודה והפגישה שהתקיימה אתמול עם האוצר היא היחידה שנערכה בכל פרק הזמן הזה. יו"ר הסתדרות הרופאים, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר שהאוצר לא מתייחס לבעיות במערכת הבריאות, ולכן הם שוקלים כעת את צעדיהם. "אנו מקיימים דיונים מרתוניים בימם אלה. אחרי שמונה חודשי משא ומתן הגענו למבוי סתום", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully