וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלות בישראל: "רופאים מונעים מידע הכרחי מנשים"

אריאל נוי

25.1.2011 / 14:00

סקר חדש חושף נתונים מדאיגים בנוגע למצב ההפלות בישראל. ל-90% מהנשים המבקשות לבצע הפלה לא ניתן מידע על כלל האפשרויות להפסקת הריון. מעמדו של האינטרנט כיועץ רפואי הולך וגובר

ל-90% מהנשים הפונות לרופא לא מוצעות כל האלטרנטיבות לביצוע הפלה - כך נחשף מסקר חדש של החברה הישראלית לאמצעי מניעה. נתונים אלה נחשפו היום (שלישי) בכנס שנערך על מצב ההפלות בישראל מטעם החברה. כמו כן עלה מהסקר כי שליש מהנשים טועות בחשיבה שהפלה תרופתית נעשית באמצעות גלולת היום שאחרי.

"לצערנו, למרות שאנו חוזרים ומתריעים על כך כבר זמן רב, הנתונים מראים כי הנשים בישראל אינן מקבלות את המידע המלא והחיוני לקראת ההפלה". אמר בכנס יושב ראש החברה, פרופ' דניאל זיידמן, והוסיף כי "ההחלטה לבצע הפלה נעשית בכובד ראש ולעיתים גם בייסורים. לכן, זוהי חובה מוסרית עליונה לחשוף את הנשים למידע בצורה ברורה. זהו הליך בלתי נפרד מזכויות החולה. אני קורא לכל הגורמים הרלוונטיים לחדד את הנהלים ולדאוג כי הדברים יתבצעו בשקיפות ובבהירות".

הפלה תרופתית והגלולה שאחרי

הסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג של 385 נשים מגלה כי רק ל- 9% מהנשים שפנו לביצוע הפלה עד השבוע השביעי להריון, הוצעו גם הפלה תרופתית וגם גרידה, שתי האופציות הטיפוליות האפשריות היום לביצוע הפלה. לכל יתר הנשאלות הוצעה רק אפשרות אחת: ל - 47% הציעו גרידה בלבד ול - 37% הציעו הפלה תרופתית בלבד. רק אשה אחת מתוך 5 מאלו שכבר עברו הפלה, יודעת כי קיימת בכלל אופציה של הפלה תרופתית. 84% מהנשים היו בדיעבד מעדיפות לעבור אותה בדרך תרופתית, אם האופציה הזו היתה מוצעת להן.

נשים רבות מבלבלות בין הפלה תרופתית וגלולת היום שאחרי. 35% אחוז מהנשים שעברו הפלה ממשיכות לטעות בין שתי האופציות. מקור הסמכות הרפואית אמנם נשאר אמין - 87% מכלל הנשים במדגם היו מתייעצות עם גורם רפואי, אולם יחד עם זאת השימוש באינטרנט כמקור מידע שימושי במקרים אלו גובר - 51% מהשאלות סיפרו כי יתייעצו בפורומים אודות נושא ההפלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully