וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עישנתם מריחואנה? חכו שבועיים לפני שתנהגו

אריאל נוי

28.11.2010 / 21:55

שני עורכי דין פנו למשרד הבריאות בדרישה שיורה מה הוא פרק הזמן הרצוי בין עישון מריחואנה ושתיית אלכוהול לנהיגה שכן כעת החוק אינו מפרט מה פרק הזמן הרצוי. לידיעת הקורא רן שריג

בשורה לסטלנים: פקודות התעבורה אמנם אוסרות על נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, אולם החוק הישראלי לא מפרט כמה זמן צריך לחלוף מרגע העישון ועד האחיזה בהגה. עורכי הדין ורד כהן ורענן בר און שלחו בסוף השבוע האחרון מכתב למשרד הבריאות בו קראו לתקן את החוק כך שיכלול התייחסות ברורה לסוגיה. "הענין לא הוסדר בהוראות הדין, והסדרתו דחופה מאין כמוה, כדי למנוע סיכון ממשי לחיי אדם" אמרה לוואלה! חדשות עו"ד כהן.

עורך הדין בר און הוסיף כי "היום אנחנו יודעים כי אפילו חודש לאחר השימוש עשויים להימצא בגוף תוצרי סם". לדבריו, "לא ברור מהוראות משרד הבריאות האם האיסור לנהוג חל במהלכה של תקופה ממושכת זו. התחום נותר פרוץ, וכך מתאפשרת נהיגה תחת השפעת הסם".

עורכי הדין מוסיפים כי ישנן גישות שונות ומגוונות לגבי פרק הזמן בו אסור לנהוג לאחר העישון: המחמירים ביותר מדברים על צינון של כשלושה שבועות, ואילו המקלים מסתפקים בשעתיים."הדעות חלוקות גם בשאלה האם קיימת הפחתת יכולות מוטוריות ויכולת התפיסה. בסוגיה זו רב הנסתר על הגלוי, ולכן אנשים שומרי חוק שלוקחים קנביס אינם יודעים מתי מותר להם לנהוג", אמר בר און.

מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבוהב מסר לוואלה! חדשות כי "הוכח שנהיגה תחת השפעת סמים היא קטלנית. משרד הבריאות חייב להבהיר את השפעת הקנביס על הנהיגה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "טווח ההשפעה לא הוגדר רשמית בחוק. לצורך שימוש בלתי חוקי נקבע שההשפעה פירושה כל עוד יש שרידים של הסם בשתן, קרי, שלושה-ארבעה שבועות לאחר השימוש בקנביס. לגבי שימוש במריחואנה רפואית הדעות חלוקות. בכל מקרה, חולה בתחילת הטיפול במריחואנה רפואית (שבועיים ראשונים של הטיפול) אינו רשאי לנהוג. כמו כן, כשהחולה מרגיש את השפעת הקנביס עליו להימנע מנהיגה, ואין הדבר שונה מן המקובל לגבי תרופות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully