וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני ההצלה בישראל רבים על החיים שלכם

אריאל נוי

20.10.2010 / 18:01

שיקולים קטנוניים מאיימים לסיים את שיתוף הפעולה מציל החיים בין ארגוני ההצלה מגן דוד אדום ו"איחוד הצלה". גורמים במד"א: הם עברו את הגבול, זו חונטה חרדית". איחוד הצלה: "מד"א נלחם בכל מי שפוגע לו בעסק"

שיתוף הפעולה בין ארגון מגן דוד אדום לארגון הסיוע הרפואי "איחוד הצלה" עלול להגיע לסיומו. על פי הודעה שנשלחה אתמול (שלישי) למכשירי הזימוניות של חובשי מד"א, אשר כמה מהם פועלים במקביל גם באיחוד הצלה, עליהם להעניק מעתה שירותי הצלה כשהם חובשים אך ורק את אפודי "מד"א". משמעות הדבר: כונני "איחוד הצלה" לא יוכלו לפעול עוד בשטח מטעם הארגון.

"איחוד הצלה" נוסד כארגון הגג של כל ארגוני ההצלה בארץ מלבד מד"א. במסגרת שיתוף הפעולה בין הארגונים, "הוקפצו" חובשי "איחוד הצלה" לארועים באמצעות מכשירי הזימוניות שבידיהם, אשר מחוברים למוקדי מד"א. כך קורה לא פעם שבאירועי חירום המצריכים טיפול רפואי, מגיעים לזירת האירוע חובשים משני הארגונים, ולעתים אף מתפתחים עימותים קולניים במקום.

"זה מצב אבסורדי במיוחד. במקרה של אירועים קשים, מגיעים לזירה צוותי מד"א וכוננים נוספים ביניהם 'איחוד הצלה', והם או אנחנו מתחילים לטפל. בכל מקרה, אנחנו היחידים שרשאים להסיע את הנפגע לבית חולים", הסביר גורם בכיר במד"א.

גורמים ב"איחוד הצלה" אמרו לוואלה! חדשות, כי עיתוי ההודעה אינו מקרי. לטענתם, היא נשלחה כאות מחאה על כך שמד"א לא קיבל את האחריות לאבטחת המבקרים בעצרת השנתית בקבר רחל. לדברי אותם גורמים, "הגענו לשיא המאבק של מד"א בנו. הם נלחמים בכל מה שפוגע להם 'בעסק'. אנחנו קטנים, ולא עובדים בשביל כסף. אותנו מעניינת הצלת חיים".

"מדובר בפיקוח נפש"

במד"א הכחישו את הטענות והבהירו, כי מדובר בהודעה שגרתית שעיתויה מקרי בהחלט. גורמים בארגון טוענים שכונני איחוד הצלה החליטו לא לעבוד עם מד"א ולקחו על עצמם להיות אחראים לשלומם של המבקרים בקבר רחל. "איחוד הצלה מתכוונים לכרסם את מד"א מבפנים. הם למעשה אוכלים את היד שגידלה אותם", אמרו הגורמים וציינו כי מד"א מכשיר מאות כוננים ללא תשלום, שכעת "מפנים להם את הגב. יש להם שיקולים עסקיים מגזריים בלבד. איחוד הצלה זה חונטה חרדית שנועדה לשרת רק את החרדים. הפעם הם עברו את הגבול. כבר לא מדובר על שיקולים עסקיים כאן מדובר על פיקוח נפש".

מאיחוד הצלה נמסר באופן רשמי כי "הנושא מטופל בדרגים הגבוהים ביותר ועל כן איננו עוניינים להגיב". ממד"א נמסר כי "מעת לעת אחראים המתנדבים במרחב ירושלים לרענן את ההנחיות למתנדבים. מד"א, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל מחויב להעניק את הטיפול המיטבי על-ידי צוותים מוסמכים ובעלי הכשרה ובקרה מקצועיים, המשתמשים רק בציוד תקני ואחיד של הארגון ומזוהים באפוד של מד"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully