וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סתם שפעת: למה ארגון הבריאות העולמי מפחיד?

מומחים למחלות מדבקות מתחו ביקורת על הודעתו של ארגון הבריאות העולמי על זן חדש וחמור יותר של שפעת החזירים. "אין כל סיבה לדאגה"

בהלת שפעת החזירים נמשכת, וגובה יותר קורבנות מהשפעת עצמה. החיסונים שבדרך, ההכנות של משרדי הממשלה, והאזהרות של ארגון הבריאות העולמי רק מלבים את האש והפחד שמתפשט ברחבי העולם.

ארגון הבריאות העולמי הזהיר ביום שישי על קיומו של זן חדש וחמור יותר של שפעת החזירים אשר פוגע ישירות בריאות של צעירים הבריאים בדרך כלל, אך מספר מומחים למחלות מדבקות אומרים כי אין כל סיבה לדאגה. המומחים אף מבקרים את ארגון הבריאות העולמי על כך שהוא זורע בהלה שלא לצורך ומעלה זכרונות מהעבר הרחוק של מגפת השפעת שתקפה את העולם בתחילת המאה שעברה וגבתה את חייהם של מיליוני בני אדם.

הניסוח בו השתמש ארגון הבריאות העולמי מעורר שאלות, אמרו מומחים למחלות מדבקות. זאת במיוחד לאור העובדה שקיומו של זן זה של המחלה הוא לא התפתחות חדשה. התיאור של ארגון הבריאות העולמי דומה לתיאורי זיהומי הריאות שגבו את חייהם של צעירים רבים ממגפת השפעת של 1918 אומר פרופסור וויליאם מוראסקין, מומחה לבריאות בינלאומית. "ארגון הבריאות העולמי בהחלט מפחיד אנשים עם הצהרה זו" אמר.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מהמכון הלאומי לבריאות בארצות הברית ואחד מהמומחים המרכזיים לשפעת החזירים במדינה, אמר לרשת החדשות האמריקאית ABC כי "החומרה של הזן החדש של השפעת לא צריכה להיות קרובה כלל למה שראינו ב-1918", אך הוא הבהיר כי דברים יכולים להשתנות. בכל מקרה אמר, "אם מה שאנו רואים עכשיו מנבא את מה שנראה בסתיו ובחורף, המגפה נראית מתונה ולא חמורה". "מספר המתים נשאר נמוך מאוד", אמר ג'ון באריי, מחבר הספר "השפעת הגדולה". "ובקשר למקרי השפעת, חשוב לזכור כי למרות שראינו מקרים חמורים, הם מאוד נדירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully