וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומליה: מוסלמים קיצונים ירו בצופי מונדיאל

רויטרס

6.7.2006 / 2:58

חמושים דרשו להפסיק את הקרנת המשחק בין גרמניה לאיטליה בבית קולנוע. כשהקהל סרב, הם ירו באוויר והרגו 2 בני אדם

פעילים של התנועה האיסלאמית ב[[סומליה]] ירו בשני אנשים שביקשו לצפות במשחקי הגביע העולמי. זוהי הקצנה נוספת בקו הקשוח בו נוקטות המיליציות האיסלאמיות, שכבש ב-5 ביוני את הבירה [[מוגדישו]] מידיהם של מנהיגי מיליציות שנתמכו בידי ארה"ב.

לאחר הניצחון ניסו מנהיגי התנועה האיסלאמית להציג פנים מתונים לעולם, וטענו כי הם בסך הכל מעוניינים לסיים שנים של חוסר יציבות ולהחזיר את השלום, ממנו לא נהנתה סומליה מאז הדחתו של הרודן מוחמד סעיד ברה ב-1991.

התקרית התרחש בעיירה דוסה מרבו, ביתו של שייח' חסן דחיר אוויס, ראש מועצת בתי הדין האיסלאמיים, גוף שהוא למעשה הפרלמנט האיסלאמי ושבהוראתו פועלות המיליציות. חמושים ירו לעבר בית קולנוע שהקרין את המשחק בין גרמניה לאיטליה. "הם עמדו בחזית בית הקולנוע ואמרו למנהל לסגור במהירות",אמר מוחבו וורסאם, שהיה עד לאירוע.

כאשר קהל הצופים, שהורכב ברובו מצעירים, החל להפגין מחוץ לאולם הקולנוע, החמושים ירו באוויר, אך הכדורים הרגו שני בני אדם ופצעו ארבעה. ההרוגים הם בעל בית הקולנוע וילדה.

"האיסלאם לא מקבל הריגתם של חפים מפשע ללא סיבה", אמר אלמי עבדוולאי, תושב העיירה. "אנו תומכים בבתי הדין האיסלאמיים, ובכל זאת ילדינו מתים ללא סיבה" , אמר תושב אחר, שסרב להזדהות.

בשבועות האחרונים היו דיווחים נוספים על חיכוכים בין קהל צופים במשחקים לבין אנשי מיליציה שניסו לעצור אותם. המנהיגים המוסלמים טענו שזו אינה המדיניות שלהם, אלא של מיליציות קיצוניות מדי. המיליציה האיסלאמית רואה בהתקהלויות לצפייה במשחקי הגביע העולמי מוקד משיכה פוטנציאלי לתועבות כמו לעיסת עלי הקאט הפופולאריים, שהם בעלי השפעה נרקוטית עדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully