וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פספסנו צ'אנס אדיר ללכוד את 'האלמנה הלבנה'"

גורמי ביטחון בקניה טוענים כי סמנתה לותוויית, אחת הטרוריסטיות המבוקשות בעולם שחשודה במעורבות בפיגוע בקניון בניירובי, התחזתה לעובדת של האו"ם וניסתה לחדור לבסיס צבאי

עריכה: יותם בן-דוד

"האלמנה הלבנה" סמנתה לותוויית, אחת הטרוריסטיות המבוקשות בעולם, התחזתה לעובדת של האו"ם וניסתה לגרום לשוטרים סומלים ללוות אותה לבסיס צבאי במטרה לבצע פיגוע נגד חיילים מצבא קניה המוצבים בסומליה – כך דיווחו היום (רביעי) כלי תקשורת בבריטניה. גורמי ביטחון בקניה טענו כי אישה העונה לתיאורה של לותוויית ניסתה להתל בשוטרים הסומלים בחודש אפריל האחרון באמצעות שימוש במסמכים מזויפים.

עוד חדשות מהעולם:
פינלנד: 5 תינוקות מתים במרתף - אמם חשודה ברצח
תיעוד: רגע השחרור של החייל האמריקני משבי טליבאן
אירלנד: התגלה קבר אחים של 800 תינוקות שהוזנחו

לותוויית, מוסלמית בעלת אזרחות בריטית, מבוקשת על ידי האינטרפול מאז ספטמבר 2013 בחשד שהייתה מעורבת במתקפת הטרור בקניון בניירובי, בירת קניה, שבמהלכה נהרגו 67 בני אדם. הטרוריסטית הנמלטת, אם לארבעה ילדים בת 30, נחשבת לאחד השחקנים הבולטים בארגון הטרור הסומלי הקיצוני "אל-שבאב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמנתה לותוויית עם בעלה לשעבר, ג'רמיין לינדסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שגם הפעם היא הצליחה ככל הנראה לחמוק מידי משטרת קניה. למרות שגורמי הביטחון המוצבים בעיר החוף לאמו שבגבול סומליה-קניה מנעו את הגעתה בסיס הצבאי, היא עזבה את המקום עם שלושה גברים לפני שהגורמים הספיקו לתחקר אותה. "זו הייתה יכולה להיות אחת ההזדמנויות הגדולות ביותר לתפוס את סמנתה לותוויית", אמר מקור ביטחוני ל"דיילי מירור". על פי החשד, הארבעה עזבו את המקום כשהם נוסעים בג'יפ 4X4 מסוג טויוטה שממנו נורו בשבוע שעבר יריות אל עבר שני חיילים.

לותוויית היא אלמנתו של ג'רמיין לינדסי, אחד מהמחבלים שהתאבדו בסדרת הפיגועים בלונדון בשנת 2005. לאחרונה דווח שהיא נישאה לחסן מועלם איברהים, הידוע בכינויו "שייח' חסן", מפקד בכיר ב"אל-שבאב". היא מבוקשת על ידי קניה באשמת החזקת חומר נפץ וקשירת קשר לביצוע פשע מאז ראשית דצמבר 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully