וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודאן: האם יבוטל עונש המוות של אישה שהתנצרה?

מרים איברהים, שאביה המוסלמי נטש אותה, גדלה כנוצריה. לאחר שנישאה לגבר נוצרי נאסרה והנישואים בוטלו. בעקבות לחץ בינלאומי ייתכן שהיא תשוחרר. דיוויד קמרון: "טיפול ברברי"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

מרים איברהים, בת 27, נידונה למוות בסודאן לאחר שהתחתנה עם גבר נוצרי - אך כעת יתכן שהיא תצא לחופשי. בשנת 2011 היא נישאה לדניאל ואני, אזרח ארצות הברית. לבני הזוג יש שני ילדים, הקטנה שבינם נולדה בשבוע שעבר בין כותלי הכלא. איברהים נאסרה מוקדם יותר החודש לאחר שבית משפט מקומי קבע שנישואיה לגבר נוצרי אינם תקפים מפני שהיא מוסלמית.

על פי החוק הסודאני, קיום יחסי מין שלא במסגרת "מערכת יחסים חוקית" נחשבים לניאוף. בשל כך ובשל כפירתה בדת האיסלאם, גזר עליה בית המשפט מאה הצלפות בשוט ומוות בתלייה. איברהים הכחישה את ההאשמות ואמרה לבית המשפט שהיא נולדה לגבר סודאני מוסלמי ולאישה נוצריה מאתיופיה, וחונכה כנוצריה לאחר שאביה נטש אותן כשהייתה בת שש. לאחר שנולדה התינוקת בבית הכלא, הודיעו הרשויות בסודאן כי גזר דינה יידחה בשנתיים כדי שתוכל להניק.

עוד בוואלה! חדשות:
חייל אמריקני שוחרר אחרי 5 שנים בשבי באפגניסטן
מתיחות שיא בטורקיה: כתב CNN ו-32 מפגינים נעצרו
הומור בריטי: כך מלכת אנגליה ירדה על הוקינג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העונש: מאה הצלפות ומוות בתלייה. מרים איברהים ודניאל ואני שנישאו בסודאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורכי דינה הגישו ערעור ובעלה פנה לתקשורת וביקש תמיכה בינלאומית כדי לשחרר את אשתו. מנהיגים מרחבי העולם, בהם גם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, וראש הממשלה לשעבר טוני בלייר, הביעו את תמיכתם והצטרפו לבקשה לבטל את גזר הדין ולשחרר את איברהים ממאסר.

"אני מזועזע" אמר קמרון כששמע על החלטת בית המשפט בסודאן, "האופן שמטפלים בה הוא ברברי ואין לו שום מקום בעולם של ימינו". הוא הוסיף: "חופש הדת הוא זכות מוחלטת, יסוד האנושות". למשמע הדברים אמר בלייר כי מדובר ב"עיוות אכזרי ומחליא של האמונה".

גם ארגון זכויות האדם הבינלאומי אמנסטי הצטרף למאבק לשחרור איברהים. "ממשלת סודאן חייבת להבטיח את ביטחונה ואת שלום ילדיה", אמר מנאר אידריס מאמנסטי, והוסיף כי תחילה לא ידעו מה מצבם מפני שהגישה אליהם נמנעה מאז שנכלאה. משרד החוץ האמריקני פרסם בהודעה כי הוא מוטרד מאוד מהמקרה. הקריאות לביטול העונש גברו לאחר שיותר מ-700 אלף בני אדם ברחבי העולם הפגינו השבוע נגד גזר הדין.

בעקבות הביקורת הבינלאומית סיפר גורם בכיר בחרטום לרשת החדשות הבריטית BBC כי המחאה בעולם עובדת וייתכן שבקרוב איברהים תשוחרר. בראיון ל-CNN אמר ואני שהוא המום מהאופן בו אנשים ברחבי העולם הצטרפו למאבק שלו והביעו את תמיכתם. "אני רוצה להודות לכולם", אמר, "נראה שיש לזה השפעה. ואולי זה יגרום לביטול גזר הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully