וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישל אובמה מתגייסת למען החטופות: "השיבו את הבנות"

הקמפיין למען התלמידות שנחטפו בניגריה צובר תאוצה, וכעת גם הגברת הראשונה של ארה"ב הצטרפה למאמץ. הנערה הפקיסטנית מלאלה יוספזאי: הנערות שנחטפו - "כמו אחיות עבורי"

מישל אובמה קוראת לשחרור התלמידות החטופות בניגריה – מאי 2014. טוויטר, צילום מסך
התמונה שהפיצה מישל אובמה בטוויטר ובפייסבוק, למען הנערות החטופות בניגריה/צילום מסך, טוויטר

הגברת הראשונה מישל אובמה מצטרפת לקמפיין הבינלאומי, הקורא לשחרור התלמידות החטופות בניגריה. מאות נערות נחטפו מבית ספרן בחודש שעבר, והשובים, אנשי "בוקו חראם", מאיימים למכור אותן לעבדות.

בתמונה שפרסמה אמש (רביעי) ברשתות החברתיות, החזיקה מישל אובמה שלט לבן, שעליו נכתבה סיסמת הקמפיין BringBackOurGirls#. אובמה הוסיפה כי "אנו מתפללים למען הנערות החטופות ומשפחותיהן". התמונה קיבלה יותר מ-35 אלף ציוצים חוזרים, ואילו התגית המשויכת לקמפיין כבר אוזכרה יותר ממיליון פעמים.

יום קודם לכן, אמר הנשיא ברק אובמה כי ארה"ב תשלח צוות מיוחד לניגריה, כדי לסייע באיתור הנערות הנעדרות. גם שרי החוץ של בריטניה וצרפת הודיעו כי בכוונתם לסייע לניגריה. "בוקו חראם" מחזיק בשבי 276 נערות שחטף מבית ספר בניגריה. מנהיג "בוקו חראם", אבו בכאר שכאו, מאיים למכור את התלמידות לעבדות. גם מזכיר האו"ם לשעבר קופי ענאן קרא לפעולה מהירה נגד החוטפים, ומתח ביקורת על הממשלה בניגריה, שהתעכבה בתגובתה לחטיפה.

הפגנה לשחרור התלמידות החטופות בניגריה, מול שגרירות ניגריה בוושינגטון – 6 במאי 2014. רויטרס
"ומה אם זה היה קורא בניגריה?". מפגינים בשגרירות ניגריה בוושינגטון, אמש/רויטרס

דמות בולטת נוספת שהתגייסה לקמפיין הבינלאומי היא מלאלה יוספזאי - הנערה הפקיסטנית שמחבלי טליבאן ניסו לרצוח ב-2012, וסיפור הישרדותה ריגש את העולם. יוספזאי אמרה כי "אסור להתעלם מסיפור החטיפה בניגריה, כי אם נשתוק, התופעה הזו תקרה שוב ושוב, ובהיקף גדול יותר". בשיחה עם רשת בי-בי-סי, אמרה יוספיזאי כי הנערות החטופות הן כ"אחיות כלואות" עבורה, וכי הדרך היחידה למנוע חטיפות נוספות היא לעורר מודעות לתופעה.

אתמול הודיעו הרשויות במדינה כי אנשי "בוקו חראם" טבחו בכ-300 בני אדם, בכפר גמבורו נגאלה, לא הרחק מהגבול עם קמרון. מעדויות הניצולים עולה כי אנשי הארגון דהרו לעבר הכפר בכלי רכב כבדים, וירו לעבר התושבים שניסו להימלט לשטח קמרון.

משטרת ניגריה הציבה השבוע פרס של 300 אלף דולרים למי שיסייע באיתור מאות התלמידות שנחטפו על ידי ארגון הטרור בעיר צ'יבוק שבצפון-מזרח המדינה. לקבוצה נוספו ככל הנראה שמונה נערות, שנחטפו שלשום מכפר סמוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully