וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: התגלה מקרה ראשון של נגיף קטלני דמוי סארס

מצרי שהתגורר בסעודיה נדבק בווירוס "מרס", נגיף שקטל כמאה בני אדם. 5 בני אדם מתו לאחרונה מהנגיף בערב הסעודית, ורופאים בבית חולים במדינה התפטרו כי סירבו לטפל בנדבקים

משרד הבריאות במצרים הודיע אמש (שבת) כי אזרח המדינה נדבק ככל הנראה בווירוס מרס (MERS) - נגיף קטלני ממשפחת הסארס שמקורו בערב הסעודית. בהודעת משרד הבריאות במצרים נכתב כי הגבר שנדבק בנגיף, בן 27, סובל מדלקת ריאות וכי הוא מטופל בבית חולים בקהיר. מצבו יציב. האיש התגורר בריאד בירת סעודיה במשך תקופה ממושכת.

עוד בוואלה! חדשות:
אור נרצח על ידי חבר ילדותו בקיבוץ: "עדין נפש"
אבו מאזן: "הממשלה החדשה שתוקם תכיר בישראל"
"חטיפת המטוס האוסטרלי": החשוד חיפש את השירותים

מאז התגלה הנגיף הקטלני ב-2012 בערב הסעודית מתו 92 בני אדם שנדבקו בנגיף, הגורם לשיעול חזק, חום ודלקת ריאות. הרשויות בערב הסעודית הודיעו אתמול כי התגלו 14 מקרי הדבקה חדשים של הנגיף וחמישה מקרי מוות. הקורבנות היו שני פלסטינים, אישה מבנגלדש ושני סעודים. בסך הכול נדבקו בנגיף 313 בני אדם מאז ספטמבר 2012.

ארגון הבריאות העולמי: "מודאגים"

על אף העובדה שעד כה התגלו מעט מקרים יחסית של הדבקה בנגיף, קיים חשש בקרב חוקרים ורשויות בריאות במדינות שונות במזרח התיכון בשל שיעור התמותה הגבוה ממנו. בקרב הציבור בסעודיה נוצרה בהלה, מאחר שארבעה רופאים בבית החולים על שם המלך פאהד בג'דה התפטרו בשל סירובם לטפל בחולים מחשש להידבקות בנגיף.

דובר מטעם ארגון הבריאות העולמי אמר בעקבות הודעת ערב הסעודית על מקרי ההדבקה החדשים כי הארגון "מודאג" מכך. ערב הסעודית הזמינה חמישה מומחים בעלי שם עולמי בתחום לשתף פעולה עם חוקריה כדי למצוא חיסון לנגיף, אך מומחים בתחום הווירולוגיה טוענים כי אין די בכך כדי למנוע את התפשטות הנגיף.

(עדכון ראשון: 17:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully