וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודן זימבבואה חגג 90: "מרגיש כמו ילד בן 9"

24.2.2014 / 10:40

רוברט מוגאבה הוא ראש המדינה הזקן ביותר בעולם אחרי שמעון פרס. בעוד שבני עמו סובלים מרעב ומבצורת, החגיגות המפוארות עלו מיליון דולר. חתן השמחה נאם: "לא להומואים"

שליט זימבבואה חוגג 90  23.2.14. AP
"מרגיש צעיר ואנרגטי כמו ילד בן תשע", מוגאבה/AP

אנחנו לא מקבלים הומוסקסואליות כאן. אלוהים ברא גברים ונשים על מנת שיוכלו להביא ילדים". כך הכריז אתמול (ראשון) רודן זימבבואה רוברט מוגאבה, במהלך חגיגות יום הולדתו התשעים.

אחרי שמעון פרס, מוגאבה הוא ראש המדינה החי המבוגר ביותר בעולם. הוא צעיר מפרס ב-203 ימים. המסיבה נערכה באצטדיון הכדורגל בעיר מרונדרה, כמאה קילומטרים ממזרח לבירה הרארה, ומוגאבה ניצל את החגיגות כדי להזכיר את התנגדותו העיקשת להומוסקסואליות, שנאסרה בחוק במדינה ב-1995.

90 פרות, 90 בלונים

מוגאבה שולט בזימבבואה ברציפות כראש ממשלה וכנשיא מאז 1980, וזכה בבחירות נוספות, שנויות במחלוקת, ביולי האחרון. אתמול הוא אמר כי הוא מרגיש צעיר ואנרגטי כמו "ילד בן תשע". לאירוע הוזמנו יותר מ-45 אלף אורחים, ועלותו הוערכה במיליון דולרים - סכום בדיוני במדינה הסובלת מבצורת ומרעב, ושבקופתה היו בשנה שעברה 217 דולרים בלבד.

באירוע הופרחו תשעים בלונים לאוויר, הוגשה עוגת יום הולדת במשקל תשעים ק"ג, ותשעים פרות נשחטו לכבוד חתן השמחה.


עוד חדשות מהעולם
המחאה גוברת: ראש ממשלת תאילנד עזבה את בנגקוק
שליחו של מנהיג אל-קאעדה בסוריה נהרג בפיגוע
ניצולת השואה המבוגרת ביותר בעולם מתה בגיל 110

שליט זימבבואה חוגג 90  23.2.14. AP
מוגאבה ואנשיו מתכבדים לחתוך את העוגה, שמשקלה 90 קילוגרם/AP

יום הולדתו הרשמי של מוגאבה חל ב-21 לפברואר, אולם באותו הזמן הוא שהה בסינגפור על מנת לעבור ניתוח קטרקט בעינו השמאלית. הוא חזר לזימבבואה ביום שבת, ואמר בראיון טלוויזיוני שהוא "בריא כמו שור". לנוכח הספקולציות אודות יכולתו לשלוט במדינה בגילו המופלג, הוסיף: "אין לי שום כוונה לפרוש בקרוב".

מוגאבה תפס את השלטון ב-1980, אז קיבלה המדינה עצמאות מדרום אפריקה, ומאז הוא שולט בה ביד ברזל. בתחילת שלטונו הוא השקיע כספים רבים במגזר הציבורי, אולם כלכלת המדינה קרסה בשנת 2000, אז הלאים מוגאבה משקים חקלאיים שהיו בבעלותם של לבנים, מה שהביא להתמוטטות המגזר החקלאי עליו הייתה מבוססת כלכלת המדינה. מוגאבה מאשים את המערב, שהטיל סנקציות כלכליות על המדינה בעקבות הפרות חוזרות ונשנות של זכויות אדם.

שליט זימבבואה חוגג 90  23.2.14. AP
מוגאבה מפריח 90 בלונים לכבוד יום הולדתו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully