וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסיבות החשק" של קדאפי: פורנו במרתף ואונס בנות 14

רשת BBC תשדר סרט המתאר את זוועותיו של הרודן הלובי: הוא שמר במקפיא את אחד מיריביו, גזר לשניים אדם שהתלונן נגדו, וביקר בבתי ספר כדי לחטוף נערים ונערות ל"מרתפי אונס"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

סרט תיעודי חדש מנסה לבחון את טבעה של הדיקטטורה דרך עיניו של אחד הרודנים המפורסמים בהיסטוריה המודרנית. הסרט "כלב מטורף: עולמו הסודי של מועמר קדאפי" ישודר בתחילת החודש הבא ברשת BBC. הוא צולם בשנתיים האחרונות בלוב, בקובה, בברזיל, בארצות הברית, בדרום אפריקה ובאוסטרליה.

ידיעות נוספות מהעולם
"130 מיליון דולר לגבר שיינשא לבתי הלסבית"
תיעוד: סבתא ונכד שרדו פגיעה קטלנית ממכונית
רצחה 3 אנשים, הצטלמה עם סכין, ותקפה שוב

הסרט מנסה להתחקות אחר חייו של הדיקטטורי הלובי, ששלט בארצו במשך 42 שנים ונהרג באוקטובר 2011 על-ידי המורדים ונאט"ו. בין היתר, בסרט מתראיינת רעייתו של שר החוץ הלובי, שבעלה נרצח וגופתו הוחבאה במקפיא של קדאפי. בראיון אחר, מספרת אחת משומרות הראש המפורסמות של קדאפי (שכונו "האמזונות") כי התאהבה ברודן, עד שאילץ אותה לצפות בהוצאות להורג של בני נוער.

אחד החלקים המוזרים ביותר בסרט הוא התיאור הנרחב של "מסיבות החשק" של קדאפי, שהיה ידידו הטוב של ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלסוקוני. ואולם, בניגוד למקרה של ברלוסקוני, מסתמן, כך לפי התיאור, שאצל קדאפי היה מדובר בהתעללות מחרידה בנערות ובנערים, שהוחזקו בכפייה במרתפים שנחפרו מתחת לארמונותיו.

מורדים לובים נחים במיטה של מועמר קדאפי. סירת, אוקטובר 2011. AP
מורדים לובים נחים במיטתו של קדאפי בסירת, אחרי מותו ב-2011/AP

לפי הנטען בסרט, קדאפי נהג לבקר בבתי ספר כדי לבחור נערים ונערות - חלקם בני 14 בלבד - ולומר לשומרי הראש שלו לחטוף אותם. הם נלקחו למיקומים סודיים, בין היתר באזור אוניברסיטת טריפולי, ושם נערכו להם בדיקות לגילוי מחלות מין. אלה שנמצאו בריאים, אולצו לצפות בסרטוני פורנוגרפיה, ורק לבסוף "זכו" לפגוש את קדאפי.

אחת הנשים שרואיינו לסרט סיפרה כי קדאפי אילץ אותה לעטות חלוק שחשף את איבר מינה, וכי הוא אנס אותה לאורך תקופה של שבע שנים. היא הצליחה להימלט לבסוף. "לעולם לא אשכח את הפעם הראשונה", אמרה, "הוא חילל את גופי וחדר לנשמתי עם פיגיון שלעולם לא יישלף".

הסרט מתאר גם את חיבתו של קדאפי לעינויים. "כמו רודנים אחרים, קדאפי נעזר בעינויים וברצח כדי להשתיק את מתנגדיו, אך היה דבר אחד שהפך את שלטונו למחריד במיוחד: המוות התכוף כל כך. לדוגמה, אדם שהתלונן שקדאפי ניהל רומן עם אשתו, מצא את עצמו קשור בין שתי מכוניות ונקרע לשניים".

עוד בנושא
תיעוד: מועמר קדאפי בשניות האחרונות של חייו
"קדאפי התעלל מינית ב'אמזונות' ששמרו עליו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully