וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייס התאבד, והרג עמו 33 נוסעים: "נעל עצמו בתא"

בחודש שעבר התרסקה טיסת "מוזמביק אירליינס" ועד כה לא התברר הגורם לתאונה. כעת התגלה שהטייס ריסק בכוונה את המטוס. "שמענו בהקלטות כיצד טייס המשנה דורש להיכנס לקוקפיט"

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

טייס מטוס, שהתרסק עם 33 נוסעים בחודש שעבר, עשה זאת בכוונה - כך עולה מדוח חקירה של רשויות התעופה באפריקה. טיסת "מוזמביק אירליינס" TM470 המריאה מהבירה מפוטו לכיוון אנגולה ב-29 בנובמבר, והתרסקה בנמיביה, מסיבה שעד כה הייתה לא ברורה.

דוח החקירה שפורסם במוזמביק מגלה כעת כי הטייס "עשה סדרה של תמרונים מכוונים" שגרמו למטוס להתרסק, ולהרוג את כל הנוסעים ואנשי הצוות. הממצאים מהקופסה השחורה של המטוס נותחו בארה"ב, והתברר מהם כי לא היה כל כשל טכני שגרם להתרסקות. המניעים להתאבדות אינם ברורים, והחקירה נמשכת.

המטוס, דו מנועי מדגם אמבראר 190, התרסק בגשם כבד בפארק הלאומי "בוואבווטה" שבנמיביה. ראש מכון התעופה האזרחית של מוזמביק, ג'ואו אבראו, אמר במסיבת עיתונאים כי הטייס ריסק את המטוס בכוונה תחילה. "הוא שינה את באופן ידני את גובה הטיסה שלוש פעמים, והנמיך אותו מ-38 אלף רגל, ל-592 רגל - ואז התנגש בקרקע".

הטייס, הרמינו דוז סנטוס פרננדז, נעל את עצמו בתא הטייס וכלא מחוץ לו את טייס המשנה. הוא לא התיר לו להיכנס בחזרה עד לרגעים שבהם המטוס כבר היה בדרכו להתרסק. "ניתן לשמוע בהקלטות את ההתרעות מפני הגבוה הנמוך, ואת הדפיקות החזקות על הדלת", אמר אבראו. "ניתן לשמוע כיצד טייס המשנה דורש להיכנס בחזרה לתא הטייס".

במטוס היו שישה אנשי צוות ו-27 נוסעים, בהם אזרחי מוזמביק, אנגולה, פורטוגל, ברזיל, צרפת וסין. האיחוד האירופי אינו מתיר זה שנתיים לחברות התעופה ממוזמביק לחלוף בתחומיו, בשל רמת ההכשרה הנמוכה של הטייסים והתחזוקה הלקויה של המטוסים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully