וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: 500 בני אדם נהרגו בעימותים בדרום סודאן

בקרבות שפרצו בין שבטים שונים במדינה הצעירה נפצעו לפחות 800 אזרחים. אלפי פליטים מצאו מחסה בקרב כוחות האו"ם. 10 פוליטיקאים נעצרו בחשד לתכנון ניסיון הפיכה

נשיא דרום סודאן סלבה קיר. ג'ובה, דצמבר 2013. רויטרס
נשיא דרום סודאן סלבה קיר/רויטרס

מעל 500 אזרחים נהרגו וכ-800 נפצעו בדרום סודאן במהלך עימותים שפרצו בתקופה האחרונה בין פלגים אתניים שונים - כך מסרו הלילה (רביעי) מקורות דפלומטיים במועצת הביטחון של האו"ם, לפי דיווחים של עדי ראייה במדינה. ממשלת דרום סודאן מסרה כי עצרה 10 פוליטיקאים בכירים, והיא מנהלת מצוד אחרי סגן הנשיא לשעבר, ריק מצ'אר, המואשם בהובלת ניסיונות ההפיכה במדינה.

עוד בחדשות:
אחרי המעצר: למה בעצם שמבקשי המקלט לא יברחו שוב?
יש עתיד תעלה היום בכנסת את חוק השוויון בהטבות מס להומואים
היום ייגזר דינו של הרב מוטי אלון: האם יישלח לכלא?

חגיגות יום העצמאות הראשון של דרום סודן בעיר הבירה ג'ובה, 9 ביולי 2012. רויטרס
חלום שהפך לסיוט. חוגגים את יום העצמאות בסודן/רויטרס

ככל שהכאוס במדינה נמשך, אזרחים רבים נאלצים לברוח מאזורי הקרבות. כ-16 אלף בני אדם נאלצו לעזוב את בתיהם ולמצוא מחסה אצל כוחות האו"ם. "אוכל ומים הם עניין גדול עבור האוכלוסייה כאשר אין להם מקררים או חשמל ולכן הם קונים מזון כמעט באופן יומיומי", אמר אחד מעובד הסיוע בעיר הבירה ג'ובה.

הנשיא סלבה קיר, לבוש במדי צבא, אמר ביום שני בראיון לטלוויזיה המקומית כי כוחות הנאמנים למצ'אר תקפו בסיס צבאי כדי לתפוס את השלטון. מצ'אר, שפוטר על ידי קיר בחודש יולי, עומד בראש התנועה לשחרור מהשלטון, מנהיג את פלג הפורשים בדרום סודאן ובכוונתו לרוץ לנשיאות. על אף השתייכותם של קיר ומצ'אר לפלגים אתניים שונים, שההיסטוריה רוויה בעימותים ביניהן, מזכ"ל האו"ם באן קי-מון דיבר אתמול עם קיר וקרא לממשלתו לספק "אפשרות לדיאלוג עם מתנגדיו ולפתור את הבעיות ביניהם בדרכי שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully