וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויית נלסון מנדלה תהיה "הכי גדולה מאז דיאנה"

המנהיג הדרום אפריקני הנערץ ייטמן לבקשתו בכפר הולדתו ולא בחלקת גדולי האומה, לצד האישים בהם נלחם. טקס האשכבה ינוהל כנראה על ידי הכומר דזמונד טוטו באצטדיון כדורגל

צילום:רויטרס, עריכה: טל רזניק

הלווייתו של מנהיגה לשעבר של דרום אפריקה, נלסון מנדלה, שהלך אמש לעולמו בגיל 95 תתקיים ב-15 בדצמבר – כך הודיע היום (שישי) הנשיא הדרום אפריקני ג'ייקוב זומה. הוא יובא למנוחות בכפר מוצאו קונו שבמזרח המדינה. כמו כן, הוכרז שבוע אבל בדרום אפריקה, שיכלול טקס אשכבה למנדלה באצטדיון הכדורגל האולימפי של יוהנסבורג ב-10 בחודש.

עשרות אלפי בני אדם צפוים להתכנס באצטדיון לטקס ומיליונים יצפו בו ברחבי העולם בשידור החי. לפי דיווח ב"טיימס" הבריטי הבוקר, ההלוויה תהיה הגדולה ביותר מאז זו של הנסיכה דיאנה בשנת 1997, וייקחו בה חלק ראשי מדינות מכהנים ולשעבר מרחבי העולם.

מותו של המנהיג הדרום אפריקני הנערץ:
מנדלה מת בגיל 95: "האומה שלנו איבדה לוחם"
מנהיגי העולם נפרדים: "עלינו להמשיך בדרכו"
צפו ב"פיוס" - הסרט הדוקומנטרי על חייו של מנדלה

שידור חי מדרום אפריקה

LIVE

ארונו יוצב ככל הנראה במקום מושבה של הממשלה הדרום אפריקנית בפרטוריה ואזרחים יוכלו לעבור על פניו ולחלוק כבוד אחרון. בניגוד לנשיאים הקודמים של דרום אפריקה שהלכו לעולמם, ארונו של מנדלה לא יובל בכרכרה צבאית ברחבי העיר עד לחלקת גדולי האומה בכנסיית הרחוב בפרטוריה.

מנדלה, שלא ייקבר לצד רבים מאלה בהם נלחם בשנות האפרטהייד, יזכה להלוויה הגדולה ביותר שנערכה בדרום אפריקה ואחת הגדולות בעולם. בעקבות הדרישה הגוברת, טקס האשכבה ייערך באצטדיון הכדורגל בסווטו שהוקם ב-2010 והוא ינוהל על ידי ידידו של מנדלה וזוכה פרס נובל לשלום, הכומר דזמונד טוטו. בסופו של הטקס תועבר גופתו לכפר קונו שבמזרח המדינה בחלקה המשפחתית, וייטמן לבקשתו לצד ילדיו שמתו לפניו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תמונתו של נלסון מנדלה מחוץ לביתו ביונהסבורג, דרום אפריקה, 6 בנובמבר 2013. Denis Farrell, AP
תמונתו של נלסון מנדלה מחוץ לביתו ביונהסבורג, דרום אפריקה, 6 בנובמבר 2013/AP, Denis Farrell

ההלוויה צפויה להיות מסוקרת בשידור חי ברחבי העולם ולפי דיווח ה"טיימס", הממשלה כבר עובדת בצמוד לצוות ה-BBC ששידר את חתונתם המלכותית של הנסיך וויליאם והדוכסית מקיימברידג' קייט מידלטון כדי לתכנן את השידור.

"מת בשלווה בחברת בני משפחתו"

מנדלה, הנשיא השחור הראשון של דרום אפריקה, מת בגיל 95 לאחר הידרדרות ממושכת במצבו הבריאותי. הוא היה מאושפז תקופה ארוכה בבית החולים בפרטוריה, ולאחר מכן הוחזר לביתו בפרברי יוהנסבורג, שם שהה בסביבת קרוביו עד מותו. נשיא דרום אפריקה, ג'ייקוב זומה, נשא אמש נאום לאומה ובישר על מותו: "נלסון מנדלה האהוב הלך לעולמו", אמר. "הוא מת בשלווה בחברת בני משפחתו שהקיפו אותו. האומה שלנו איבדה לוחם. למרות העובדה שידענו שהיום הזה יגיע, כלום לא יכול להפחית מתחושת האובדן העמוק והמתמשך. מאבקו לחופש, צניעותו, החמלה שלו והאנושיות שלו והוא עצמו", אמר הנשיא הדרום אפריקני.

מנדלה, אסיר לשעבר, נחשב אחד המדינאים החשובים בעולם, והוביל את מדינתו באומץ לב, מבעד לשפיכות דמים ומהומות לעבר דמוקרטיה.

(עדכון ראשון: 10:06)

תושבים בעיר סווטו, דרום אפריקה, בה התגורר בעבר נלסון מנדלה, 6 בנובמבר 2013. רויטרס
אבלים מחוץ לביתו של מנדלה ביוהנסבורג/רויטרס
נלסון מנדלה. רויטרס
מנדלה/רויטרס
אבלים רוקדים מחוץ לביתו של נלסון מנדלה ביוהנסבורג, דרום אפריקה, 6 בנובמבר 2013. AP
אבלים ביוהנסבורג/AP
פסלו של נלסון מנדלה בשגרירות דרום אפריקה בוושינגטון, ארצות הברית. 6 בנובמבר 2013. AP
מחוץ לשגרירות דרום אפריקה בוושינגטון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully