וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ יגיד לממשלה: 4.5 מיליארד לצה"ל - או שנבטל אימונים

29.10.2013 / 20:08

מחר צפוי הקבינט לערוך דיון מכריע בדבר גורל תקציב הביטחון. הרמטכ"ל צפוי להציג את תכנית ההתייעלות של צה"ל, ולהבהיר כי אם לא תתקבל התוספת - לדבר תהיה משמעות ביטחונית

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד

הקבינט המדיני-ביטחוני יערוך מחר (רביעי) דיון מכריע בגורל תקציב הביטחון. במהלך הדיון יציגו בכירי צה"ל, בהם הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, את משמעויות הקיצוץ בתקציב – ולמעשה יעבירו את האחריות בעניין לדרג המדיני. גנץ צפוי להציג את התכנית הרב-שנתית להתייעלות בצבא, כפי שסיכם משרד הביטחון עם משרד האוצר כבר במאי 2013, שהייתה תנאי האוצר לגידול בתקציב הביטחון.

שנתיים לשחרור שליט. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בלי תוספת - נקצץ אימונים. גנץ עם ראש הממשלה נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בפני הקבינט צפוי לדרוש גנץ תוספת של 4.5 מיליארד שקלים, ולטעון כי אם לא יועבר הכסף, שהובטח על ידי האוצר, ייאלץ הצבא להמשיך בצמצום האימונים וההכשרות שלו. בצה"ל מדגישים כי ההשלכה של הקיצוץ בתקציב תבוא לידי ביטוי ברמת הכשירות של חיל האוויר, כוחות היבשה ומערך המילואים שכבר נפגעו בשנת 2013 וימשיכו להיפגע בשנת 2014. אם נרצה לחזור לרמת הכשירות הטובה אליה הגיע הצבא בעקבות שבע שנים טובות, הסבירו בצה"ל, נדרש לבצע תיקון בתקציב החל משנת 2015.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"לא דואגים לתנאים, אלא ליכולות"

בצה"ל מזכירים גם את צעדי ההתייעלות שיצאו לפועל. מראשית שנת 2012 פיטרו באגף כוח האדם בצה"ל 1,900 משרתי קבע, ובשנתיים הקרובות צפוי הצבא לפטר עוד 2,100 משרתי קבע ו-500 אזרחים עובדי צה"ל, זאת במקביל לסגירת יחידות וטייסות שלמות.

בצה"ל מתחו ביקורת על הפרסומים בכלי התקשורת שהציגו את משרתי הקבע כנהנים מתנאים מפליגים של שכר, רפואת שיניים, מימון גני ילדים וכלי רכב וטענו כי 25% ממשרתי הקבע מרוויחים מתחת לשכר מינימום. בנוסף לכך, נטען על ידי גורמים בצבא כי למרות הפרסומים שהוצגו על ידם כמגמתיים, בצה"ל לא דואגים לתנאי משרתי הקבע כי אם ליכולות היבשה, המודיעין, המילואים והציוד בימ"חים.

הרמט"ל בני גנץ בתרגיל של גולני, מרץ 2011. דובר צה"ל
"אין לנו צבא להשכיר"/דובר צה"ל

הערב התייחס גנץ להחלטה להקפיא את התוספת לתקציב הביטחון. "לא אתן ידי בשום פנים ואופן לחבוט בזכויותיהם הבסיסיות של משרתי הקבע", אמר הרמטכ"ל בטקס הצדעה ללוחם הבדואי בצפון, "אתם, העושים לילותיכם כימים עבור מעטפת ההגנה של מדינת ישראל תמשיכו ותזכו לכל תמיכה ראויה והגונה לה אתם זוכים היום בעודכם מקדישים את חייכם לביטחון מדינת ישראל". הרמטכ"ל יצא להגנת משרתי הקבע ואמר: "כל פגיעה בכם, כל השמצה כלפיכם היא כמו פגיעה בביטחון ישראל. כל רמיזה צינית למותרות המוענקות לכם כתנאי שירות - תוקע ותבוטל מעל כל במה עליה נזדקק להשמיע קולנו!". עוד אמר הרמטכ"ל: "אין לנו צבא להשכיר ולא ננצח שום קרב ללא מסירותכם ועמידתכם האיתנה לאורך שנים - ועל כך הערכתי ותודתי העמוקה לכם".

עוד בנושא:
"מצוקת מזומנים מונעת מצה"ל לממש תכניות עתידיות"
ישראל ויתרה על 55 מיליון וקנתה נקודות אצל ארה"ב
עד סוף 2014: מאה תקנים יקוצצו במשרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully