וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה פיזרה חומר כימי והרגה את כל בני הערובה"

שעות אחרי ההודעה על סיום המצור בקניון בניירובי, טענו אנשי "אל-שבאב" כי כדי "להסוות את הפשע", הרסה הממשלה את הבניין ושרפה את הראיות. "הנשיא אשם במותם של 137"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(נשיא קניה מודיע על סיום המצור, אתמול)

יום אחרי שהסתיים המצור על הקניון בניירובי בירת קניה – הצד המובס החל בפיזור האשמות: הארגון האיסלאמי הקיצוני "אל-שבאב" טען הבוקר (רביעי) כי כוחות הביטחון של קניה השתמשו באמצעי לחימה כימיים על מנת להביא לסיומו של אירוע הטרור שהחל ביום שבת. לדברי הארגון הסומלי, הדבר גרם למותם של 137 בני ערובה. לטענות אין כל אימות.

נשיא קניה אוהורו קניאטה. ניירובי, ספטמבר 2013. רויטרס
נשיא קניה קניאטה, אתמול/רויטרס

"לאחר שלא הצליחה להביס את המוג'אהדין בתוך הקניון, פיזרה ממשלת קניה חומרים כימיים על מנת לסיים את המצור בקניון ווסטגייט, ובכך הרגה את כל בני הערובה", נכתב הבוקר בחשבון הטוויטר של "אל-שבאב". "(הנשיא) קניאטה וממשלתו אשמים במותם של 137 בני ערובה שהוחזקו על ידי המוג'אהדין".

בהודעה נוספת שפורסמה בחשבון הטוויטר, כתבו ראשי הארגון: "בצעד של פחדנות מוחלטת, כוחות הביטחון שיגרו טילים שהכילו חומרים כימיים לתוך הבניין". עוד נטען שם כי כדי "להסוות את פשעיה, הרסה ממשלת קניה את הבניין ושרפה את הראיות, יחד עם כל בני הערובה, תחת ההריסות".

מצור בקניון ווסטגייט בניירובי, קניה. 24 בספטמבר 2013. AP
כוחות הביטחון מחוץ לקניון בניירובי, אתמול/AP

אמש הכריז הנשיא הקנייתי כי כוחות הביטחון הצליחו להביא לסיום המצור, בתום ארבעה ימים שבהם התבצרו המחבלים בקניון "ווסטגייט" בבירה ורצחו עשרות מבני הערובה שהוחזקו שם. "קניה הביסה את המחבלים והטילה עליהם קלון", אמר הנשיא בהודעה מיוחדת ששודרה בטלוויזיה. "האומה שלנו מדממת אך גאה".

קניאטה ציין כי 66 בני אדם נהרגו באירוע הטרור, 61 אזרחים וחמישה אנשי כוחות הביטחון. לדבריו, חמישה מאנשי "אל-שבאב" נהרגו מאש כוחות הביטחון ו-11 אחרים נתפסו. הוא הוסיף כי קיים חשש שכמה גופות עדיין קבורות מתחת להריסות הקניון, וייתכן שמדובר בגופות של מחבלים. זמן קצר לפני נאומו לעגו המחבלים לטענת הרשויות בקניה כי המצור קרוב לסיום, ואמרו כי יש "אינספור גופות פזורות בתוך הקניון, והמוג'אהדין עדיין מחזיקים בעמדותיהם". קניאטה מצדו התחייב אמש להביא את האחראים לאירוע הטרור לדין ולמצות את החקירה בהקדם האפשרי.

בתוך כך, היום הודיעה דוברת משרד החוץ בקניה כי אדם בעל אזרחות בריטית נעצר בחשד למעורבות במתקפת הטרור. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, הדוברת לא מסרה פרטים נוספים.

לקריאה נוספת על המצור בקניה:
תם המצור בקניה: 11 מחבלים נלכדו, 3 קומות קרסו
איש קומנדו בריטי חילץ 100 בני ערובה עם אקדח בודד
פרשנות / הפיגוע בניירובי מציב תמרור אזהרה בולט לישראלים

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully