וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: כוחותינו השתלטו על הקניון שהותקף בניירובי

24.9.2013 / 5:30

משרד הפנים בקניה הודיע כי כוחות הביטחון "סורקים ביסודיות" את הקניון ווסטגייט, שהותקף על ידי ארגון הטרור הסומלי "אל-שבאב". "אנו מאמינים כי כל בני הערובה שוחררו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(שר הפנים בקניה מודיע: "רוב החטופים שוחררו")

משרד הפנים בקניה הודיע הלילה (שלישי) כי כוחות הביטחון השתלטו על קניון "ווסטגייט" שבבירת ניירובי, בו מתנהל מצור מאז יום שבת בבוקר. לפחות 62 בני אדם נהרגו במתקפת הטרור שיזמו חברי ארגון "אל-שבאב" וכ-170 בני אדם נוספים נפצעו. חברי הארגון התבצרו במרכז המסחרי עם כמה עשרות בני ערובה. "כוחותינו סורקים ביסודיות את הקניון, קומה אחר קומה, ובודקים אם נותר דבר מה במקום. אנו מאמינים כי כל בני הערובה שוחררו", נכתב בחשבון הטוויטר של משרד הפנים בקניה.

מצור בקניה- ניסיון ההשתלטות השני על הקניון בניירובי. 22 בספטמבר 2013. AP
"מאמינים שכל בני הערובה שוחררו". קניון ווסטגייט בניירובי/AP

שרת החוץ של קניה, אמינה מוחמד, הודיעה הלילה כי "שניים או שלושה אזרחים אמריקנים, וכן אזרח בריטי אחד", השתתפו במתקפה שיזם ארגון הטרור הסומלי "אל-שבאב" על קניון "ווסטגייט" בניירובי הבירה. לדברי מוחמד, האזרחים האמריקנים הם בני 18 ו-19 ממוצא סומלי או ערבי והם התגוררו במינסוטה.

גורם ביטחוני בארצות הברית מסר כי הרשויות בארצו בוחנות מידע שהועבר מממשלת קניה לפיו אזרחי מדינות מערביות, כולל ארצות הברית, השתתפו במתקפה על הקניון בניירובי הבירה. אתמול טען מפקד צבא קניה, ג'וליוס קרנג'י, כי בין התוקפים היו גם חמושים מכמה מדינות. "אנו יודעים מי הם ומאילו מדינות הם הגיעו", אמר. אתמול מסרה משטרת ניירובי כי אנשיה עצרו יותר מעשרה בני אדם החשודים במעורבות במתקפת הטרור בקניון, שבו פעלו כמה בתי עסק בבעלות ישראלים.

פריצה לקניון ווסטגייט בניירובי, בירת קניה. 23 בספטמבר 2013. AP
כוחות הביטחון בקניה פרושים סביב המרכז המסחרי בבירה/AP

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס אמש למתקפת הטרור שיזמו חברי הארגון הסומלי "אל-שבאב", ואמר כי "מדובר באירוע מזעזע ונורא". לדבריו, הממשל האמריקני משתף פעולה ככל הניתן עם הרשויות בקניה. "אנו ניצבים עמם (עם אזרחי קניה) נגד השערורייה האיומה שהתרחשה", אמר אובמה במהלך פגישה עם נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן, בניו יורק. גם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, התייחס אתמול לאירועים בבירת המדינה האפריקנית, ואמר בשיחת טלפון שקיים עם נשיא קניה, אוהורו קניאטה, כי "עם ישראל מזדהה עם כאבו של העם הקנייתי, ועם כאבך על האובדן האישי במתקפת הטרור. אנו מעריכים את המאבק הנחוש שהפגנתם במלחמה בטרוריסטים".

פריצה לקניון ווסטגייט בניירובי, בירת קניה. 23 בספטמבר 2013. AP
צוותי צילום סמוך לקניון "ווסטגייט"/AP

חברי ארגון הטרור הסומלי שיזמו את המתקפה, הודיעו אתמול בשעות הבוקר כי כוחות ישראליים מסייעים לצבא המקומי לחלץ את בני הערובה שנותרו בקניון "ווסטגייט". דובר הארגון, שייח' עלי מוחמד רייג', אמר בהקלטה שפורסמה כי "כוחות ישראליים וקנייתיים ניסו להיכנס ל'ווסטגייט' בכוח, אך לא הצליחו". הוא הוסיף: "המוג'אהדין יהרגו את בני הערובה אם האויבים ישתמשו בכוח". הצהרתו פורסמה באתר המקושר לארגון. יום לפני כן דיווחו כלי תקשורת ברחבי העולם על הימצאות אנשי ביטחון ישראליים בקניה. בין היתר, דווח בכלי תקשורת זרים כי יועצי משא ומתן ישראלים נשלחו לסייע לכוחות המקומיים. שני פצועים סיפרו כי איש ביטחון ישראלי חילץ אותם. בירושלים הסכימו לאשר כי ישראל מסייעת לקניה במשא ומתן בלבד מול החוטפים, ולא הגיבו לדיווחים על הגעת צוות מבצעי למקום.

ארגון הטרור "אל-שבאב" הודיע כי יזם את הפיגוע כנקמה על פלישת צבא קניה לסומליה. נשיא קניה הבהיר כי לא יסיג את חייליו מסומליה, ואמר: "נכנסו לשם כאומה כדי לייצב את המדינה, ובעיקר כדי להילחם בטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully