וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצור בניירובי: הצבא מנסה לפרוץ לקניון דרך הגג

ארבעה פיצוצים עזים נשמעו במרכז המסחרי "ווסטגייט" בבירת קניה ועשן כבד מיתמר מגג המבנה, במסגרת מבצע נוסף של כוחות הביטחון לסיים את המצור הנמשך זה יותר מ-48 שעות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מטחי אש כבדים נשמעו בצהריים (שני) באזור קניון "ווסטגייט" בקניה בירת ניירובי, בו מתנהל מצור מאז יום שבת בבוקר. לפחות ארבעה פיצוצים עזים נשמעו במקום, ועשן כבד היתמר מגג הקניון. מקור ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הצבא גרם את הפיצוצים במהלך ניסיון לפרוץ למרכז המסחרי דרך הגג.

הטלוויזיה הקנייתית העבירה בשידור חי את פעילות כוחות הביטחון. בין היתר, נראו חיילים רצים הלוך וחזור באזור הכניסה לקניון, וכלי רכב משוריינים של הצבא חונים מחוץ לו. כמה דקות מתחילת האירועים האחרונים, הוזזו מצלמות הטלוויזיה מאזור הקניון.

שר הפנים של קניה, ג'וזף אולה לנקו, אמר כי כל המחבלים הם גברים, אך כי כמה מהם מחופשים לנשים. דובר הממשלה בניירובי אמר מוקדם יותר כי כמה דיווחים הצביעו על כך שאישה לבנה הייתה בין החוטפים. כשנשאל אם מדובר ב"אלמנה השחורה", צעירה בשם סמנתה לותוויית ששמה נקשר בעבר לארגון אל-שבאב, אמר הדובר כי "אין אנו פוסלים דבר". ואולם, מדובר באפשרות קלושה, משום שארגון הטרור אינו מקבל נשים לשורותיו.

עשן מיתמר מגג קניון ווסטגייט בניירובי בירת קניה. 23 בספטמבר 2013. AP
עשן סמיך מיתמר מאזור הקניון, בצהריים/AP

שר הפנים הקנייתי לנקו הוסיף כי שני מחבלים נהרגו הבוקר בפעילות של כוחות הביטחון. לדבריו, במהלך המצור, החוטפים פתחו באש בתוך מרכול "נקומט", השוכן במרכז הקניון.

משטרת קניה הודיעה כי על הציבור להתרחק מאזור הקניון מטעמי ביטחון. הודעה זו מצביעה ככל הנראה על ניסיון נוסף לפריצה למתחם, במאמץ ללכוד את החוטפים ולשחרר את בני הערובה הנותרים.

שליח הגרדיאן לניירובי, גאי אלכסנדר, מסר כי כוחות הביטחון פיזרו גז מדמיע מסביב למבנה מחשש שהמחבלים מסתווים בתוך הקהל המקיף אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פריצה לקניון ווסטגייט בניירובי, בירת קניה. 23 בספטמבר 2013. רויטרס
שוטר מרחיק סקרנים מהקניון, בצהריים/רויטרס

לדברי המשטרה, במהלך הלילה חולצו כמה בני ערובה נוספים מהקניון הנצור, וכעת נותרו בו בני אדם ספורים. מפכ"ל משטרת קניה, דיוויד קימאיו, אמר כי כוחות הביטחון "מכתרים את התוקפים".

החוטפים, המשתייכים לארגון הטרור הסומלי אל-שבאב, הזהירו הבוקר מפני ניסיון פריצה נוסף לקניון. "כוחות ישראליים וקנייתיים ניסו להיכנס לכאן בכוח, אך לא הצליחו, והמוג'הידין יהרגו את בני הערובה אם האויבים ישתמשו בכוח", מסר דובר הארגון שייח עלי מוחמד רייג', בהקלטה שפורסמה באינטרנט.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אתמול כי גורם ישראלי אישר כי "יועצים ישראלים" מסייעים לקניה לסיים את המצור.

פריצה לקניון ווסטגייט בניירובי, בירת קניה. 23 בספטמבר 2013. AP
חיילי הצבא מכתרים את הקניון/AP
פריצה לקניון ווסטגייט בניירובי, בירת קניה. 23 בספטמבר 2013. AP
עיתונאים שהורחקו מאזור הקניון/AP
פריצה לקניון ווסטגייט בניירובי, בירת קניה. 23 בספטמבר 2013. AP
חובשת נמלטת מאזור הקניון/AP
פריצה לקניון ווסטגייט בניירובי, בירת קניה. 23 בספטמבר 2013. רויטרס
אמבולנס של הצלב האדום חונה מחוץ לקניון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully