וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגיוני שהזמינו כוח מישראל לסייע בחילוץ בקניה"

זיו אבירם

22.9.2013 / 21:52

בזמן שצבא קניה פתח במבצע לחילוץ בני הערובה מהקניון בניירובי, העריך מפכ"ל המשטרה לשעבר, אסף חפץ, שהכוחות המקומיים אינם מאומנים מספיק. "צריך להתיש את החוטפים"

אתר רשמי

איך יסתיים המצור בניירובי? צבא קניה החל הערב (ראשון) במבצע לשחרורם של עשרות בני הערובה הנצורים בקניון "ווסטגייט" בניירובי, על רקע דיווחים לפיהם כוחות ביטחון ישראליים מסייעים לרשויות בקניה. בשיחה עם וואלה! חדשות התייחס רב-ניצב (בדימוס) אסף חפץ, מפכ"ל המשטרה לשעבר, לדיווחים ואמר: "הגיוני שהזמינו את הכוח הישראלי במיוחד לצורך האירוע".

צבא קניה נכנס לקניון "ווסטגייט" בניירובי שבו אירעה מתקפת טרור, ספטמבר 2013. רויטרס
צבא קניה פתח במבצע לחילוץ הלכודים/רויטרס

"אני לא יודע אם הם רק מייעצים או גם ישתתפו בפעולת החילוץ עצמה", הסביר חפץ והוסיף: "זה תלוי גם בהחלטה מדינית אם מאשרים לכוח ישראלי להשתתף בזה, בייחוד אם יש אפשרות שיהיו נפגעים. מעורבות פה החלטות מדיניות". באשר ליכולותיהם הצבאיות של כוחות הביטחון בקניה, העריך חפץ כי אם הם היו מאומנים מספיק, "לא היו מזמינים את הישראלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"הצוותים צריכים ללמוד את המקום"

קודם לכן אמר נשיא קניה, אוהורו קניאטה, כי הוא מאמין שלכוחות הביטחון "יש סיכוי טוב לנטרל את המחבלים", שמספרם נאמד בעשרה עד 15, אולם כלל לא ברור כיצד יסתיים אירוע הטרור שגבה עד כה את חייהם של 68 בני אדם. גם בשעות הערב נשמעו במקום פיצוצים עזים ביותר.

חפץ, שפיקד בעברו על הימ"מ, היחידה המרכזית המיוחדת של משמר הגבול העוסקת בלוחמה בטרור ובפעולות השתלטות, הגדיר את האירוע "מורכב". הוא הסביר כי הצוותים "צריכים זמן ללמוד את המקום". הוא עצמו ביקר בקניון "ווסטגייט" לפני כמה שנים. "זה מקום גדול, ומקום גדול מצריך הרבה כוחות", הסביר. לדבריו, "צריך לתת זמן כדי להתיש את החוטפים ולהצליח להוציא כמה שיותר בני ערובה לפני שפורצים למבנה".

מצור בקניון ווסטגייט, ניירובי. קניה, ספטמבר 2013. רויטרס
59 בני אדם נהרגו עד כה במתקפת הטרור/רויטרס

חפץ ציין כי אחד התרחישים האפשריים הוא פיצוץ של מטען גדול בתוך הקניון, שיופעל ברגע שבו יפרצו כוחות הביטחון למרכז הקניות. פיצוץ שכזה עלול להביא למותם של עשרות בני הערובה וכן לזה של אנשי הביטחון שייכנסו לקניון. יחד עם זאת, הוא העריך כי בלוחמת "אחד על אחד" של החמושים מול כוחות הביטחון, "אין לחמושים הרבה סיכוי. אבל זה אירוע מורכב בשטח גדול, וזה מחייב פעולה מורכבת".

מתקפת הטרור בניירובי - כותרות נוספות
צבא קניה פתח במבצע קומנדו לסיום המצור בניירובי
פצועים בניירובי לגרדיאן: ”איש ביטחון ישראלי חילץ אותנו”
יום שני למצור בניירובי: 59 נהרגו, כ-15 איש עדיין בקניון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully