וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצועים בניירובי לגרדיאן: "איש ביטחון ישראלי חילץ אותנו"

שליח העיתון בקניה שוחח עם שני בני ערובה שנחלצו מהמצור, הנמשך זה יותר מיממה. לדבריו, שגרירות ישראל פועלת לסייע לכוחות הביטחון המקומיים מול המחבלים המתבצרים

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: יותם בן-דוד

כוחות ישראלים פועלים בקניון ווסטגייט בניירובי, בירת קניה - כך דיווחו בצהריים (ראשון) סוכנות הידיעות הצרפתית ורשת CNN. הדיווח הובא מפי גורמי ביטחון בקניה, שלא זוהו בשמם. "הישראלים נכנסו זה עתה, והם מחלצים את בני הערובה ואת הפצועים", אמר מקור לא-מזוהה לסוכנות הידיעות הצרפתית.

שליח "הגרדיאן" בניירובי, גאי אלכסנדר, שוחח עם שני פצועים שאמרו כי חולצו אמש על-ידי אדם, אותו תיארו כאיש ביטחון ישראלי. דיווח זה מצטרף לדיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית על נוכחות אפשרית של אנשי ביטחון ישראלים במקום. אלכסנדר אישר כי אנשי הביטחון הקנייתים מתייעצים עם גורמים בשגרירות הישראלית, אך גם עם גורמי ביטחון המסונפים לשגרירות הבריטית בניירובי.

חיילים מצבא קניה מחוץ לקניון ווסטגייט. ניירובי. 22 בספטמבר 2013. רויטרס
אנשי ביטחון מקומיים פועלים לזיהוי חשודים מחוץ לקניון בניירובי, הבוקר/רויטרס

ממשרד החוץ נמסר: "אנו מודעים לדיווחים אך לא מתייחסים לנושאים ביטחוניים". עם זאת, מקור בירושלים מסר כי ישראל מסייעת לקנייתים "במשא ומתן שמטרתו לסיים את המצור, אך איננו מסייעים בפעילות מבצעית".

בסוף 2011, ראש ממשלת קניה, ראילה אודינגה, בא לירושלים, ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לבקש עזרה מישראל במאבק בארגון הטרור אל-שבאב. אותו ארגון נטל אחריות למתקפה הקטלנית בקניון בניירובי, בה נרצחו 59 בני אדם ונפצעו יותר מ-170.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חיילים מצבא קניה מחוץ לקניון ווסטגייט. ניירובי. 22 בספטמבר 2013. רויטרס
כוחות ביטחון קנייתים פרושים מחוץ לקניון בניירובי/רויטרס

המצור בקניון "ווסטגייט" נמשך זה יותר מיממה ולווה הבוקר בפיצוצים עזים ובחילופי אש. אמש חדרו מחבלים למרכז הקניות הענק, שבו בין היתר בתי עסק בבעלות ישראלית, ופתחו באש.

על פי הרשויות במדינה, המשטרה השתלטה על מרבית הקומות בקניון, אולם במסיבת עיתונאים שכינס בצהריים, אמר הנשיא אוהורו קניאטה כי 15-10 חמושים - בהם נשים 0 עדיין מתבצרים במקום. הוא אישר כי אחיינו וארוסתו נהרגו במתקפה.

הממשלה בקניה ממעטת בדיווחים על הנעשה בזירה והודיעה כי "המצב עדין", אך הבהירה כי הצבא והמשטרה עושים כל שביכולתם כדי ללכוד את המחבלים בחיים.

ככל הידוע, אין חשש להימצאותם של בני ערובה ישראלים בידי החוטפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully