וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ויתרה על 55 מיליון וקנתה נקודות אצל ארה"ב

על אף שארה"ב הבטיחה שלא לקצץ בסיוע הכלכלי לכיפת ברזל, ישראל התנדבה לוותר על 9% שקוצצו בתכניות אחרות ו"לשאת בנטל יחד עם ידידינו האמריקנים". הצעד הנדיב ישתלם לישראל

ישראל חולקת בנטל: למרות הבטחתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה וגורמים מרכזיים בקונגרס להגן על מימון כיפת ברזל הישראלית ולהימנע מלקצץ בה, הציעה ישראל ביום שישי האחרון לוותר על המימון והתעקשה לשאת בחלק מהנטל – כך דיווח האתר "דיפנס ניוז".

למעלה ממיליארד דולרים מוקצים בתקציב האמריקני לתכנית ההגנה מפני טילים המשותפת לישראל וארה"ב עד שנת 2015. ויתורה של ישראל הוא על 9% - כמעט 55 מיליון דולרים – מחיר גבוה ועם זאת משתלם, שכן מהלך של "רצון טוב" שכזה חיובי ליחסים בין השותפות הוותיקות, כך לדברי גורמים בשתי המדינות.

מנשיא לנשיא: אובמה איחל לפרס בעברית "עד 120". רויטרס
הבטיח לא לקץ בתכנית כיפת ברזל. אובמה בישראל, מרץ 2013/רויטרס

אלן מקובסקי, שלאחרונה פרש מתפקידו כחבר צוות בכיר של ועדת בית הנבחרים לענייני חוץ סיפר לאתר כי מדובר במקרה של "כלב שנשך אדם", מאחר שבמשך עשרות שנים ביקשה ישראל סיוע כלכלי נוסף וכעת היא מציעה לוותר על חלק מהמימון הזה. "בהנחה שזה נכון, זו החלטה מאוד נדיבה ומאוד חכמה מצידה של ישראל", אמר מקובסקי. "זה מראה רעות, הערכה והבנה לקשיים הכלכליים שלנו, אפילו עד ויתור על הטבות מיוחדות". לדבריו, "השם הטוב שיצא להם מזה שווה הרבה יותר מהכסף שהם מוותרים עליו".

במהלך ביקורו של אובמה בישראל בחודש מרץ האחרון הוא הבטיח כי ארה"ב תוסיף לממן את כיפת ברזל "ללא הפרעות". על פי הדיווח, המימון אף היה מוגן מפני קיצוץ אוטומטי של 9%. ארה"ב התחייבה להעביר למעלה מ-607 מיליון דולרים לכיפת ברזל בין השנים 2013-2015, כלומר שישראל ויתרה מרצונה על 54,700,000 דולרים. "העמדה שלנו היא שאנו חייבים לשאת בנטל יחד עם ידידינו האמריקנים", אמר מייקל אורן, שגריר ישראל בוושינגטון, ל"דיפנס ניוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully