וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 22 מיליון חתמו על העצומה להתפטרות מורסי

המתיחות במצרים גוברת לקראת "הפגנת המיליון" המתוכננת להיום, שתהיה הגדולה ביותר מאז הפלת מובארק. מניין ההרוגים בסוף השבוע עלה לארבעה, עם מותו של נער בן 14 באלכסנדריה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(העימותים בקהיר, שלשום)

ההמונים במצרים נגד הנשיא מוחמד מורסי: שעות ספורות לפני "הפגנת המיליון" המתוכננת להיערך הבוקר לציון שנה להשבעתו של נשיא מצרים, הודיעו אתמול (שבת) המתנגדים לו כי הצליחו לאסוף למעלה מ-22 מיליון חתימות בעצומה הקוראת לו לוותר על כיסאו. מדובר בלמעלה מרבע מאוכלוסיית המדינה המונה כ-85 מיליון תושבים. במסיבת עיתונאים שכינס בקהיר אמר יוזם העצומה, מחמוד באדר, כי מספר החתימות עלה בהרבה על היעד שהוצב – 15 מיליון חתימות עד מחר.

הפגנה נגד נשיא מצרים מוחמד מורסי בכיכר תחריר. AP
המתיחות גוברת לקראת ההפגנה. המונים מפגינים נגד הנשיא מורסי בסוף השבוע בכיכר תחריר בקהיר/AP

על רקע ההכנות למחאה בבוקר, שתהיה כנראה הגדולה ביותר מאז ההפיכה שהביאה לסיום שלטונו של הנשיא הקודם חוסני מובארק בראשית 2011, עלה אתמול אחר הצהריים מניין ההרוגים בעימותים בין מתנגדי מורסי לבין תומכיו לארבעה. זאת עקב מותו של נער בן 14, אחמד מתוואלי, שנפצע שלשום בהפגנות בעיר אלכסנדריה.

שלשום נהרגו שני בני אדם נוספים באלכסנדריה, אחד מהם הוא אזרח אמריקני, אנדרו פוצ'טר בן ה-21, שהגיע למצרים לצורך התנדבות חינוכית עם ילדים. אדם נוסף נהרג אמש בעיר פורט סעיד כתוצאה מפיצוץ מטען במהלך ההפגנות שם. לפי משרד הבריאות המצרי, מניין ההרוגים הכולל באירועי המחאה בארבעת הימים האחרונים הוא שמונה, ומניין הפצועים הוא 606.

מוקדם יותר אתמול התייחס לאלימות הנמשכת במצרים נשיא ארצות הברית ברק אובמה. במסיבת עיתונאים שכינס בדרום אפריקה, שם הוא שוהה במסגרת ביקור בן כמה ימים ביבשת השחורה, קרא הנשיא האמריקני לנשיא מורסי ולמפלגות האופוזיציה להפסיק את האלימות ולפתוח בשיחות בין הצדדים. "אנחנו מביטים במצב הזה במצרים עם חשש גדול", אמר אובמה. הוא הוסיף כי יש סכנה שאי-היציבות במצרים ישפיע על מדינות נוספות באזור.

נשיא מצרים מוחמד מורסי. מאי 2013. רויטרס
הועבר למקום מבטחים מחשש לשלומו. מורסי/רויטרס

נשיא מצרים עצמו הועבר בשל המצב למבנה מוגן של המשמר הנשיאותי המצרי מחשש לפגיעה בשלומו. לפי הדיווח ביומון המצרי "אל מסרי אל-יום", מורסי הועבר שלשום ל"מקום המסתור" בקהיר, שם יישאר גם בימים הקרובים. בדיווח נכתב כי משמר הנשיאות כי החליט כי אבטחת הנשיא מורסי ומשפחתו בבית הקבע שלהם איננו אפשרי עוד נוכח המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully