וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצבו של מנדלה קריטי: "חובר למכשירי הנשמה"

27.6.2013 / 8:42

נשיא דרום אפריקה ג'ייקוב זומה ביטל את השתתפותו בכנס אזורי ברפובליקת מוזמביק בעקבות מצבו הבריאותי של הנשיא לשעבר. ייתכנו שינויים גם בביקור אובמה במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא דרום אפריקה, ג'ייקוב זומה, ביטל הלילה (חמישי) את נסיעתו לרפובליקת מוזמביק השכנה בעקבות מצבו של נלסון מנדלה, נשיאה השחור הראשון של דרום אפריקה, שמוסיף להיות קריטי. זומה, שביקר אמש את מנדלה בבית החולים וקיבל עדכונים מהרופאים על מצבו, היה אמור להשתתף בכנס השקעות בתשתיות אזורי אך כאמור ביטל את השתתפותו. לדבריו, הרופאים עושים כל שביכולתם למען הנשיא לשעבר.

נלסון מנדלה. רויטרס
בתו טענה שהוא "פקח את עיניו וחייך". מנדלה/רויטרס

מצבו הבריאותי של מנדלה בן ה-94 הידרדר לאחרונה ובשנים האחרונות הוא נכנס ויוצא ללא הרף מבתי חולים. הוא מאושפז מאז ה-8 ביוני בבית החולים בעיר פרטוריה בניסיון להחלים מהזיהום החריף בריאות ממנו הוא סובל לאחרונה. אמש אמר גורם רשמי ל-CNN כי מנדלה חובר למכשירי הנשמה. זאת לאחר שבשבוע האחרון הגדירו גורמים רפואיים בדרום אפריקה את מצבו "קשה עד יציב". בתו של מנדלה, זינדי, שביקרה אותו ביום שלישי, טענה כי אביה "פקח את עיניו וחייך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הפרטים המדויקים על מצבו של מנדלה עדיין עלומים

בהודעה ממשרדו של זומה נמסר כי הוא מודה לכל אזרחי דרום אפריקה הממשיכים לתמוך במשפחתו של מנדלה. דוברו של זומה סירב להיכנס לפרטים לגבי מצבו של מנדלה. "אינני יכול לאשר פרטים קליניים", אמר מק מהראג'. לדבריו, מוקדם מדי לומר אם מצבו של מנדלה עלול להוביל לשינויים בלוח הזמנים של ביקורו המתוכנן של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בדרום אפריקה בסוף השבוע הנוכחי. אובמה צפוי לבקר גם בסנגל וטנזניה.

מנדלה נחשב לאחד המדינאים החשובים בעולם אי פעם. הוא הוביל את מדינתו בצורה הירואית לעבר כינונו של משטר דמוקרטי. ביוני 1964 הוא הואשם בפעילות חבלנית ובקשירת קשר נגד השלטון ונידון למאסר עולם. הוא היה כלוא במשך 27 שנים, מתוכן 18 שנים בכלא הידוע לשמצה באי רובן, עד מרץ 1982. את יתרת המאסר ריצה בכלא פולסמור שבקייפטאון.

בבחירות שנערכו בחודש אפריל 1994 זכתה מפלגתו של מנדלה ברוב המושבים לפרלמנט והוא מונה לנשיא השחור הראשון של המדינה. ביוני 1999 פרש מנדלה מהחיים הפוליטיים. החלטתו לפרוש באופן רצוני נתפסה אז כדוגמה ומופת למנהיגים אפריקנים אחרים שהחזיקו בכוח בכיסאם במשך שנים. ב-2004, זמן קצר לפני יום הולדתו ה-86, פרש מנדלה מהחיים הציבוריים ואמר כי הוא "פורש מהפרישה" ומלוח הזמנים המתיש שלו, שכלל אינספור הופעות ציבוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully