וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-קאעדה רצח שבוי צרפתי כנקמה על המלחמה במאלי

אנשי הארגון במגרב האיסלמי ערפו את ראשו של איש עסקים שהוחזק בשבי מאז 2011. החוטפים דרשו מפריז כופר של עשרות מיליוני אירו ותבעו מצרפת להסיג את כוחותיה ממאלי

נקמה על המלחמה במאלי: אנשי אל-קאעדה רצחו שבוי צרפתי שחטפו במדינה והחזיקו בשבי במשך שנה וחצי. סוכנות הידיעות של מאוריטניה דיווחה היום (רביעי) כי החוטפים, הנמנים על ארגון אל-קאעדה במגרב האיסלמי, ערפו את ראשו של פיליפ ורדון לפני עשרה ימים. ורדון, איש עסקים, נחטף עם אדם נוסף בבית מלון במאלי בנובמבר 2011.

בשבועות האחרונים דרשו ראשי אל-קאעדה שפריז תסיג את כוחות הצבא ממאלי, ואיימו להוציא להורג כ-15 שבויים צרפתים המוחזקים בשבי בכמה ארצות באפריקה. צרפת, המסתייעת בכוחות קרקע מקומיים, הצליחה להניס את מרבית המורדים והמחבלים מחלקה הצפוני של מאלי. כ-4,000 חיילים צרפתים נותרו במאלי, ואמורים להתחיל לשוב לארצם בחודש הבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה מהשובים עם ורדון, בסרטון שפרסמו ברשת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת החודש חיסלו חיילים מצבא צ'אד את מוכתר במלכותר, בכיר אל-קאעדה שהיה "המוח" מאחורי חטיפת בני הערובה במתקן הגז באלג'יריה בחודש ינואר. הוא נחשב לאחד מהמחבלים המבוקשים ביותר בעולם. מותו היווה מכה אנושה לאל-קאעדה במגרב האיסלמי". אחרי מותו עלה חשש כי חיסולו יהווה תירוץ לחיסול בני ערובה הזרים המוחזקים בשבי בידי אנשיו.

בעבר דרש אל-קאעדה כופר של 90 מיליון אירו עבור שחרורם של בני ערובה המוחזקים בצפון אפריקה. צרפת מסרבת לשאת ולתת עם החוטפים, ובתחילת השנה ניסתה לשחרר סוכן מודיעין שהוחזק בשבי בסומליה. המבצע נכשל, ושני חיילים נהרגו במאמץ לחלצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully