וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדינל מדרום אפריקה: "פדופיליה היא לא פשע"

17.3.2013 / 0:24

הארכיבישוף וילפריד פוקס נאפיר, שנמנה עם 115 החשמנים שבחרו בפרנציסקוס, אמר כי ”אי אפשר לומר שפדופילים אחראים למעשיהם באופן פלילי. מניסיוני, פדופיליה היא חולי"

ארכיבישוף דרום אפריקני שהשתתף בשבוע שעבר בבחירת האפיפיור פרנציסקוס אמר אתמול (שבת) כי לדעתו פדופיליה היא מחלה ולא פשע. בראיון לתחנת רדיו של ה-BBC אמר החשמן וילפריד פוקס נאפיר כי "אי אפשר לומר שהאנשים הללו (פדופילים) אחראים למעשיהם מבחינה פלילית כמו אדם שבוחר לעשות זאת".

וילפריד פוקס נאפיר, הארכיבישוף של דרום אפריקה, עם פרנציסקוס, 15.3.13. רויטרס
הארכיבישוף נאפיר/רויטרס

עוד אמר הארכיבישוף של העיר דרבן כי "אי אפשר לקבוע שאדם כזה צריך להיענש. הוא בעצמו פגוע. מניסיוני, פדופיליה היא בעצם חולי ולא מצב פלילי". נאפיר הוסיף כי ידוע לו לפחות על שני מקרים של כמרים שהפכו להיות פדופילים בעקבות התעללות שעברו בתור ילדים.

נאפיר נמנה עם 115 הקרדינלים שבחרו בשבוע שעבר באפיפיור פרנציסקוס, האפיפיור הראשון שאינו יליד אירופה ב-1,300 השנים האחרונות. עם היבחרו הכריז האפיפיור הנבחר כי על הכנסייה להיות ענייה ולזכור כי משימתה היא לשרת את העניים. בשנים האחרונות נקשר שמה של הכנסייה הקתולית בפרשיות התעללות מינית בילדים על ידי כמרים.

האפיפיור בנדיקטוס ה-16, הוותיקן, 11.2.13. AP
בשנים האחרונות נקשר שמה של הכנסייה הקתולית בפרשיות התעללות מינית בילדים על ידי כמרים/AP

לפי דיווח שפורסם בחודש שעבר בעיתון האיטלקי "לה רפובליקה", החלטתו של האפיפיור הקודם, בנדיקטוס ה-16, לרדת מכיסאו קשורה לממצאי חקירה פנימית בתוך הוותיקן על סדרת סחיטות על רקע פרשיות הומוסקסואליות בתחומי המדינה הקתולית.

על פי הדיווח, שציטט ממקורות אנונימיים, התפטרותו של בנדיקטוס ה-16 קשורה קשר ישיר לחשיפת רשת של הגמונים הומוסקסואלים בוותיקן, שחלקם נסחטו בידי אחרים. עוד נמסר כי האפיפיור החליט כבר ב-17 בדצמבר על התפטרותו – ביום שבו קיבל עותק מדוח שכתבו שלושה קרדינלים על פרשת "ותיליקס", שבמסגרתה נמצא כי משרתו האישי, פאולו גבריאל, הדליף חומרים רגישים לתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully