וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "מודאגים ממצב החטופים שנותרו בסכנה"

מזכירת המדינה שלחה תנחומים "למשפחות שאיבדו את יקיריהן" במתקפת הטרור בשדה הגז באלג'יריה. מחלקת המדינה אישרה כי לפחות אמריקני אחד נהרג

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

"ארצות הברית מביעה את תנחומיה לכל המשפחות שאיבדו את יקיריהן בתקיפה האכזרית הזו", כך אמרה אמש (שישי) מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, בהתייחסה להשתלטות פעילי אל-קאעדה על מתקן הגז באלג'יריה – בו נלקחו בשבי מאות עובדים, מקומיים וזרים. קלינטון הוסיפה כי ארה"ב "מודאגת מאוד מאלה שנותרו בסכנה".

פגישת שרי החוץ של מדינות נאט"ו בבריסל, בה אושר להציב סוללות פטריוט בטורקיה. דצמבר 2012. רויטרס
"לנקוט בזהירות המרבית כדי לשמור על חיי חפים מפשע". קלינטון/רויטרס

מספר שעות לאחר הצהרתה של קלינטון אישרה מחלקת המדינה האמריקנית כי בין ההרוגים במתקן הגז באלג'יריה אזרח אמריקני אחד שזוהה. דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד, הודיעה כי האזרח הוא פרדריק בוטקיו, תושב טקסס. "אנו שולחים את תנחומינו העמוקים למשפחתו וחבריו", אמרה נולנד. "מתוך כבוד לפרטיות משפחתו לא נוסיף פרטים".

מזכירת המדינה קלינטון הוסיפה בדבריה כי "זהו מצב קשה מאוד" וכי ארה"ב נמצאת בקשר הדוק עם גורמים באלג'יריה. "אני רוצה להדגיש שוב שיש לנקוט בזהירות המרבית כדי לשמור על חיי חפים מפשע", אמרה קלינטון. במקביל, שר החוץ הצרפתי אישר כי אזרח צרפת נהרג בניסיון החילוץ, שלושה אזרחים אחרים ניצלו ונשארו בחיים. אתר חדשות אלג'יראי דיווח הערב כי מהנדסים נקראו למתקן הגז כדי להעריך אם קיים סיכון לביטחונם. מתקן הגז מהווה כ-18% מסך ייצוא הגז הטבעי של אלג'יריה.

אחד מבני הערובה האלג'יראים ששוחררו מן התופת סיפר ל"לה מונד": "זה היה סיוט, מצב נורא. הלילה היה מאוד קשה. לא נשאר לנו דבר לאכול, כולם בכו וצעקו. כל אמצעי התקשורת שלנו נפלו". לדבריו, כשהחלה המתקפה של צבא אלג'יריה נשמעו "פיצוצים, יריות וצעקות של נשים, ואז החוטפים אמרו: 'אחים אלג'יראים, אל תפחדו, אתם יכולים ללכת'", ואז, לדבריו, ירו החוטפים בשבוי זר שהיה ביניהם. "הוא לא מת מיד", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מפה של מתקן הגז באלג'יריה בו מוחזקים בני ערובה בידי אנשי אל-קאעדה. רויטרס
לא נמסר בדיווח כמה שבויים אמריקאים מוחזקים במתקן/רויטרס

מוקדם יותר דווח כי החוטפים, המזוהים עם ארגון הטרור אל-קאעדה, הציעו לארצות הברית עסקת חילופי שבויים. על פי דיווח סוכנות הידיעות הממלכתית במאוריטניה, החוטפים הציעו להחליף שבויים אמריקאים בתמורה לשני אסירים איסלמיים הכלואים בארצות הברית. דובר הקבוצה אמר לסוכנות הידיעות כי הם מבקשים לשחרר מהכלא האמריקאי את עאפיה סידיקוי, אזרח פקיסטן, ואת עומאר עבד אל-רחמן, אזרח מצרים, המוכר גם בכינוי "השייח' העיוור". עם זאת, לא נמסר בדיווח כמה שבויים אמריקאים מוחזקים במתקן. דוברת משרד החוץ, ויקטוריה נולנד, אמרה כי ארצות הברית לא תיענה להצעת החוטפים וכי המדינה "אינה מנהלת משא ומתן עם טרוריסטים".

דובר הבית הלבן אמר אתמול כי הנשיא, ברק אובמה, מקבל דיווחים שוטפים על המצב במתקן הגז. "אנו נמצאים בקשר הדוק עם ממשלת אלג'יריה והבהרנו שבראש סדר העדיפויות שלנו ביטחונם ואבטחתם של בני הערובה", אמר טומי וויטור. לדבריו, אובמה שוחח על המצב גם עם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. "אנו במגעים גם עם שותפותינו הבינלאומיות", הוסיף.

איסלמיסטים השתלטו על שדה גז טבעי באלג'יריה הרגו 2  ושבו 41 16 בינואר 2013. רויטרס
כ-100 מתוך 123 העובדים הזרים המועסקים במתקן שוחררו/רויטרס

בתוך כך, מקור ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי צבא אלג'יריה שחרר עד כה כ-100 מתוך 123 העובדים הזרים המועסקים במתקן. לדברי המקור, גורלם של יתר העובדים אינו ברור. על פי דיווח מוקדם יותר בסוכנות הידיעות הממכלתית באלג'יריה, כ-650 בני ערובה שהוחזקו במתקן כבר שוחררו. 573 מבני הערובה ששוחררו הינם מקומיים. עוד דווח כי בעוד החמושים עדיין נצורים בתוך המתקן, צבא אלג'יריה – שיצא למבצע החילוץ מבלי ליידע את המערב – מבקש "סוף של שלום" למשבר.

מקור ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית באלג'יריה כי בלתי אפשרי להעריך את מספרם הכולל של בני הערובה שעדיין מוחזקים במתקן הגז וכי חלקם מצאו מקלט בנקודות שונות בסביבת האתר. עוד דיווחה הסוכנות כי ההתקנה במפעל הוצאה מכלל פעולה כדי למנוע סכנת פיצוץ במקום.

(עדכון ראשון: 22:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully