וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 24 הרוגים ב-3 פיגועי התאבדות באידליב

ניר יהב

16.1.2013 / 17:20

שלוש מכוניות תופת התפוצצו באזורים שונים במחוז אידליב. כלי התקשורת הממלכתיים הניפו אצבע מאשימה לכיוון המורדים מאחר והפיצוצים התרחשו סמוך לנקודות ביקורת של הצבא

יממה אחרי הפיגוע באוניברסיטת חלב, שבו נהרגו 82 בני אדם, התפוצצו היום (רביעי) באידליב שבצפון סוריה שלוש מכוניות תופת בשלושה אזורים שונים. לפי דיווחים ראשוניים בכלי התקשורת הערביים, בשרשרת הפיגועים נהרגו 24 בני אדם וכ-40 אחרים נפצעו. האופוזיציה דיווחה כי במהלך היום נהרגו כ-45 בני אדם ברחבי המדינה. עימותים רבים מתנהלים לאורך כל היום בכל רחבי המדינה בין צבא המשטר לבין הצבא הסורי החופשי.

פיגוע באוניברסיטה בחלב, סוריה 15 בינואר 2013. רויטרס
ההרס באוניברסיטת חלב אחרי הפיגוע, אתמול/רויטרס

כלי תקשורת ממלכתיים בסוריה דיווחו כי שני מחבלים מתאבדים פוצצו בעיר אידליב מכוניות תופת שבהן כמות גדולה של חומרי נפץ וגרמו למותם של 22 בני אדם. לטענת גורמים באידליב, הפיצוץ הראשון אירע בכיכר "זראעה" והשני – בכיכר "אל-מוטלק". עוד דווח בתקשורת הסורית כי הפיצוצים גרמו לנזקים כבדים לבתים באזור. התקשורת הממלכתית טענה עוד כי כוחות הביטחון סיכלו כוונה לפוצץ שתי מכוניות תופת נוספות במחוז. לפי חלק מהדיווחים, הפיצוצים במחוז אידליב התרחשו בסמוך לנקודות ביקורת של צבא סוריה – דבר המחזק את ההשערה כי המורדים במשטרו של הנשיא בשאר אסד הם אלו העומדים מאחורי הפיגועים.

לאחר הפיגוע אתמול באוניברסיטת חלב, אמר מושל חלב כי מוחמד וחיד עקאד כי "מדובר בפיגוע טרור שנועד לפגוע בסטודנטים שלנו ביום הבחינות הראשון שלהם באוניברסיטה בחלב". גורם רפואי סורי אישר לסוכנות הידיעות הצרפתית את הדיווחים כי בפיגוע נהרגו 82 איש ונפצעו כ-160. עד כה לא נטל אף גורם אחריות על הפיגוע, אולם באופוזיציה הסורית האשימו את המשטר כמי שעומד מאחוריו. האופוזיציה דיווחה כי אתמול נהרגו 174 בני אדם ברחבי סוריה, רובם בחלב ובחומס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully