וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם אישר הצבת כוחות במאלי: "לשים סוף לטרור"

כמעט שנה לאחר ההפיכה הצבאית בצפון המדינה, בה עלה לשלטון האיסלם הקיצוני, הודיע האו"ם כי כוחות יוצבו להביא לדחיקתם. במאלי ברכו את מה שהם הגדירו כ"צעד היסטורי"

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה אמש (חמישי) הצבתם של כוחות צבא במאלי, בניסיון לדחוק את הכוחות הפונדמנטליסטים שבצפון המדינה. המועצה אישרה פה אחד את ההחלטה שהעניקה לכוחות, בהנהגה אפריקנית, מנדט לשנה אחת. הקהילה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה הודיעה כי כ-3,300 חיילים כבר ערוכים להתייצב במאלי, אם כי המבצע הצבאי לא צפוי להתקיים לפני ספטמבר 2013.

לוחמי שבט הטוארג בעיר טימבוקטו, צפון מאלי, אפריל 2012. AP
"לשים סוף לפעולות הטרור בצפון המדינה". לוחמי הטוראג באפריל, השנה/AP

כוחות צבא, חלקם מקושרים לאל קאעדה, השתלטו על צפון מאלי בתום הפיכה צבאית במרץ השנה. צבאה של מאלי התמוטט עם עליית כוחם של קבוצות של איסלמיסטים ושל לאומניים משבט הטוראג. עם עלייתם לשלטון, השותפות בין שתי הקבוצות התמוטטה והאיסלמיסטים זכו לכוח רב במרכזים העירוניים באזור. הם הרסו מאז מקדשים עתיקים בטימבקטו וביססו שם מדיניות נוקשה התואמת לחוקי האיסלם, דבר אשר עורר זעם בינלאומי רב. אלפי אזרחים נמלטו מהצפון אחרי הקרבות ורבים מצאו את עצמם מעבר לגבול, במאוריטניה.

האו"ם שואף כעת גם להשיג התקדמות פוליטית, עוד לפני הפעולה הצבאית, בין היתר על ידי קיום בחירות במדינה עד חודש אפריל "או מוקדם ככל האפשר, מבחינה טכנית". שר החוץ של מאלי ברך את החלטת האו"ם ואמר כי מדובר ב"צעד היסטורי". שגריר צרפת לאו"ם, ז'רארד אראוד אמר כי "אף אחד אינו מתעלם ממורכבות המשימה שלפנינו - להשיב את הזכות הטריטוריאלית של מאלי ולשים סוף לפעולות הטרור בצפון המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully