וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונטיקט קוברת את ילדיה, האבטחה בבתי הספר תוגברה

שני קורבנות ראשונים מהטבח שאירע בסוף השבוע בעיירה ניוטאון מובאים הערב למנוחות, בהם נוח פוזנר היהודי בן ה-6. במקביל, בעיר אחרת במדינה נסגרו בתי הספר בשל דמות חשודה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שלושה ימים לאחר הטבח הנורא, מובאים הערב (שני) ראשוני קורבנות הירי בקונטיקט לקבורה. תושבי ניוטאון מלווים שניים מ-20 הילדים שנורו למוות ביום שישי בבית הספר "סנדי הוק" שבעיירה השקטה.

הטבח בקונטיקט - כותרות אחרונות
אובמה בטקס בקונטיקט: ”הטרגדיות חייבות להיפסק”
ניוטאון מתאוששת: ”מנסים למצוא כוח, לא היגיון”
מסלול ההרג: ”היורה פרץ ביריות אל בית הספר”

הרוגי הטבח בבית הספר סנדי הוק בניוטאון שבקונטיקט נוח פוזנר. AP
אחותו ניצלה מהירי. פוזנר בן ה-6/AP

ראשון הקורבנות שייטמן יהיה הילד היהודי, נוח פוזנר בן ה-6, צעיר הנרצחים. הלווייתו של פוזנר החלה, על פי רשימה שפרסם איגוד מנהלי הלוויות בקונטיקט, סמוך לשעה 20:00 בבית ההלוויות אברהם ל. גרין ובנו. הוא ייקבר אחר כך בבית הקברות במונרו. אחותו התאומה של נח, אריאל, שלומדת בכיתה אחרת באותו בית ספר, שרדה את הטבח.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

במקביל להלווייתו של פוזנר, מובא למנוחות גם ג'ק פינטו בן ה-6. הלווייתו נערכת בבית ההלוויות "הונאן" שבעיירה והוא ייקבר לאחר מכן בבית העלמין המקומי. מחר יימשכו ההלוויות כאשר הראשונה להיטמן תהיה ג'סיקה רקוס בת ה-6. "היא הייתה יצירתית, ילדה יפיפייה שאהבה לשחק עם אחיה הקטנים, טרוויס ושיין", סיפרו בני משפחתה.

בבתי ההלוויות שבעיירה הקטנה נערכים ל"הצפה" בימים הקרובים. דניאל הונאן, מנהל בית הלוויות המקומי וקברן היחיד בניוטאון, סיפר כי בעקבות הטבח שכר 25-30 עובדים חדשים, שיסייעו בהתמודדות עם מה שהוא מכנה "שבוע מהגיהנום". "מעולם לא ראיתי דבר כזה, מעולם", אמר הונאן. "הוספנו עובדים כדי לענות על הדרישות".

ניוטאון, קונטיקט. דצמבר 2012. רויטרס
בטבח נהרגו 20 ילדים ושישה אנשי צוות של בית הספר/רויטרס

מאז הוקם בית הלוויות ב-1903, אומר הונאן, לא נרשם עומס רב כל כך של טלפונים מאנשים שביקשו סידורים להלוויה. לדבריו, העיסוק העיקרי של עובדיו הוא לנסות ולהסתיר את החורים שנוצרו בגופות הקורבנות כתוצאה מהירי המסיבי. "יש לנו אנשים בעלי כישורים מיוחדים לעשות זאת", הסביר. "חלק מהארונות יהיו פתוחים וחלק יישארו סגורים".

בינתיים, בבתי הספר בקונטיקט הגבירו בעקבות האירוע את האבטחה. "חשוב לנו מאוד לתת מענה לחששותיהם", הסביר לורן מרוקו, מורה מניו ג'רזי. "אני סבור שלתלמידים שלי יהיו המון שאלות וכמבוגרים, אין לנו תשובות לשאלות הללו". מורה אחר סיפר כי שיעורי הבית שנתן לתלמידיו הם "ללכת הביתה ולחבק את יקריהם".

למרות ההבהרות כי האבטחה תוגברה ללא כל קשר להתרעות כלשהן, משטרת קונטיקט הודיעה הערב כי כל בתי הספר בעיר רידג'פילד נסגרו בגלל "דמות חשוד" שייתכן ונשאה רובה. עם זאת, לפי שעה לא נמסרו פרטים נוספים. רידג'פילד ממוקמת במרחק של כ-30 קילומטרים מהעיירה ניוטאון, בה אירע הטבח הנורא במהלכו רצח אדם לנזה בן ה-20, 20 ילדים ושישה אנשי צוות של בית הספר.

רידג'פילד - 30 קילומטרים מניוטאון

משטרת קונטיקט הודיעה היום כי כחלק מחקירת האירוע, מתשאלות הרשויות במדינה שני מבוגרים שנפצעו בתקרית ושרדו אותה. לפי הודעת המשטרה מדובר בשני עדי מפתח שעשויים לסייע למשטרה להתחקות אחר צעדיו של הרוצח הצעיר.

הלילה בא נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לקונטיקט ונפגש עם קרוביהם של 26 הנרצחים בניוטאון. אובמה נפגש עם צוותי ההצלה שטיפלו באירוע, ונשא דברים בטקס זיכרון שנערך בעיר. לצד אנשי דת נוצרים שנאמו בטקס, רב השמיע בתחילת האירוע תפילת אל מלא רחמים.

בנאומו, לא הציג אובמה מדיניות חדשה לאכיפת חוקי הנשק, אך מדבריו השתמע כי הממשל בשל לשינוי מסוים בנושא, ואובמה הדגיש כי בכוונתו להיאבק כדי ש"טרגדיות כאלה לא יישנו".

נשיא ארה"ב ברק אובמה בטקס הזיכרון בניוטאון, קונטיקט, 17 בדצמבר 2012. רויטרס
"הגעתי כדי להביע את אהבתה ואת תפילתה של האומה". אובמה בניוטאון/רויטרס

"התכנסו כאן היום כדי לציין את זכרם של 20 ילדים יפהפיים ושישה מבוגרים יוצאי-דופן", אמר אובמה בראשית נאומו. "הם איבדו את חייהם בבית ספר שיכול היה להימצא בכל עיר באמריקה. הגעתי כדי להביע את אהבתה ואת תפילתה של האומה, ואני נותן את דעתי לכך שמילים אינן יכולות להביע את עומק הצער או לרפא את הפצעים. אני רוצה להגיד לכם שאינכם לבד באבלכם, ושהעולם שלנו נקרע. בכינו אתכם והחזקנו את ילדינו חזק. ניוטאון, אתם לא לבד".

זרי פרחים לזכר קורבנות הטבח בקונטיקט מחוץ לשגרירות ארצות הברית במוסקבה. AP
זרי פרחים לזכר קורבנות הטבח בקונטיקט מחוץ לשגרירות ארצות הברית במוסקבה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully