וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בקונגו נסוגו מעיר שכבשו במזרח המדינה

2.12.2012 / 18:01

בתום משא ומתן בתיווך האו"ם ועם ממשלת אוגנדה, הסכימה מיליציית M23 לסגת מהעיר גומה, שבה מתגוררים כמיליון תושבים. בכיר בארגון המורדים: "אנו חפצי שלום"

מאות מחיילי המורדים ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו (לשעבר זאיר) נסוגו בסוף השבוע מהעיר גומה שבמזרח המדינה, כשהם שרים שירי שמחה ומנופפים בנשקם, כסמל ראשון למגעים לסיום העימותים האלימים במדינה. ארגון המורדים, המכונה 23M, נסוג מהעיר גומה שבאגם קיבו, יעד אסטרטגי שכבש, בתום דיאלוג שנמשך שבוע ושנוהל מול ממשלת קונגו בתיווך נציגים מאוגנדה השכנה.

קירן דוויר, דובר כוח שמירת השלום של האו"ם המוצב במדינה, אחת הגדולות בעולם, אישר כי המורדים נסוגו מהעיר. "17 יחידות של כוחותינו הוצבו בעיר כדי לפקח על נסיגת המורדים. הנסיגה התנהלה בצורה מאורגנת ומסודרת". לדבריו, כוחות האו"ם מאבטחים את המתקנים המרכזיים בעיר, בהם הבנק המרכזי, בית המושל ותשתיות תקשורת שונות.

המורדים ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו נסוגים מהעיר גומה. 1 בדצמבר 2012. רויטרס
שוטר בגומה מלווה משאית ועליה מורדים נסוגים, אמש/רויטרס

ב-20 בנובמבר נפלה גומה לידי המורדים, לאחר שהביסו את כוחות הממשל שגובו על ידי האו"ם. המורדים – קבוצת 23M המהווה חלק ממורדי הטוטסי – אמרו כי הם נלחמים כדי להפיל את הנשיא, ג'וזף קבילה, והוסיפו כי בכוונתם לצעוד לעבר הבירה קינשסה, במרחק של 1,600 קילומטרים. מומחים מטעם האו"ם האשימו את רואנדה ואוגנדה כי הן תומכות ומלבות את המרד. שתי המדינות הכחישו בתוקף את ההאשמות.

"אנו עוזבים כשפנינו לשלום"

תושבי גומה התאספו בסוף השבוע ברחובות העיר כדי לצפות במורדים עוזבים במשאיות ונסוגים לעמדות שעליהן הוסכם במשא ומתן, ושנמצאות במרחק של 20 קילומטרים מתחומי העיר. כמה מהמורדים גם עזבו את העיר בשיירה רגלית, ואחרים נשאו עמם ארגזים מלאי תחמושת וציוד צבאי שתפסו במהלך כיבוש העיר.

סולטני מקנגה, בכיר בארגון המורדים, אמר לכתבים כי הנסיגה התבצעה לבקשתו של נשיא אוגנדה, יוארי מוסבני. "אנו עוזבים כשפנינו לשלום", אמר.

משקיפי האו"ם בגומה אמרו כי הם מצפים מצבא קונגו לשוב לעיר בתוך 36 שעות. במקביל, כוחות משטרה כבר הוצבו ברחובות בכדי לשמור על השקט. ארגוני סיוע ההומניטריים הפועלים באזור מסרו כי בסבב הלחימה האחרון נעקרו מבתיהם אלפי אזרחים ורבים נוספים נפצעו.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
המורדים ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו נסוגים מהעיר גומה. 1 בדצמבר 2012. רויטרס
המורדים ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו נסוגים מהעיר גומה. 1 בדצמבר 2012/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully