וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על האיחוד: "ברור שנצטרך להתפשר"

יהושע בריינר

26.10.2012 / 12:00

במסיבת עיתונאים שכינס אמר שר החוץ כי ההחלטה על האיחוד עם הליכוד התקבלה כבר לפני חודשיים. "אי אפשר להפריד דת ומדינה, צריך להפריד בין יהדות ועסקנות" הוסיף

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר; עריכה: טל רזניק

אחרי הטלטלה במערכת הפוליטית שסיפק אמש, התייחס היום (שישי) שר החוץ, אביגדור ליברמן, למהלך הדרמטי במסיבת עיתונאים בכפר המכביה ברמת גן. ליברמן הבהיר כי ההחלטה על האיחוד התקבלה כבר לפני חודשיים ואמר: "ברור שננסה לגבש את המחנה המשותף והמצע המשותף, וברור שנצטרך להתפשר. לא רק בתחומי דת ומדינה אלא גם בתחום הגיוס והשירות הלאומי".

"אנחנו באופן ברור חושבים שאי אפשר להפריד דת ומדינה בישראל. אנחנו העם היחיד שיש זיהוי מוחלט בין דת לבין לאום. מה שכן צריך להפריד זה יהדות ועסקנות. אנחנו רוצים יהדות נטו בלי מתווכים", הוסיף השר בהתייחסו לנקודות המחלוקת עם הליכוד.

ליברמן נשאל האם המהלך יצא לפועל בגלל פחד נוכח החשש מירידה במנדטים. "שום דבר לא מפחיד אותנו", ענה השר. "הריצה הזו היא תוצאה של מחשבה תחילה. התהליך התחיל לפני שנה, ההחלטה התקבלה סופית לפני כחודשיים".

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו מודיעים על איחוד לקראת הבחירות, אוקטובר 2012. עומר מירון
ליברמן ונתניהו מכריזים על האיחוד, אמש/עומר מירון

"אנחנו מקימים את המחנה הלאומי הרחב, המסורתי, ההיסטורי שהוביל את המדינה שנים רבות", המשיך ליברמן. "חייבים לעבור ממציאות של מפלגות רבות. כנראה לעולם לא נגיע לשתיים כמו בארה"ב, אבל חייבים להבטיח משילות ויציבות. הריצה המשותפת הזו בהחלט מייצרת מציאות חדשה ואני מקווה שלכולם ברור שאין אלטרנטיבה אחרת מעבר לרשימה הזו. כרגע מדובר בריצה של שתי סיעות שונות ברשימה אחת. ארבע שנים עבדנו כתף אל כתף, שתי המפלגות היו העוגנים של יציבות השלטון בשנים האחרונות, יש דינמיקה טבעית".

ליברמן הוסיף כי "כולם מבינים שהרבה יותר קל ונכון לנהל מדינה עם מפלגות גדולות ולא עם רסיסי מפלגת שתוחלת החיים שלהן היא קדנציה אחת ללא שום אידיאולוגיה". לגבי הטענות כי בכוונתו לרשת בעתיד את נתניהו ולעמוד בראשות הליכוד אמר ליברמן: "אני לא עוסק בירושה. נעשה את המקסימום על מנת להצליח בצורה הטובה ביותר גם בבחירות וגם אחריהן. הרבה יותר חשוב לא רק להבטיח אלא גם ליישם, ואצלנו מילה זו מילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"נתניהו ראשון וליברמן שני, וכל השאר טרם נקבע"

חברת הכנסת מישראל ביתנו, פאינה קירשנבאום, התייחסה למהלך ואמרה לוואלה! חדשות: "לא דיברנו על תיקים או על מקומות, כל שאנו יודעים הוא שנתניהו ראשון וליברמן שני, וכל השאר טרם נקבע. קודם כל יש משימה - לעבור את הפריימריז בליכוד ולעבור ועדה בישראל ביתנו, ואחר כך נראה לאן הדברים יתפתחו. בעבודה נכונה נוכיח שאנו מחנה שמייצג את האינטרסים של העם".

השר עוזי לנדאו, שהיה בעבר חבר כנסת מטעם הליכוד, התייחס גם כן לאיחוד והביע תקווה כי המפלגה תחזור לדרכה בעבר. "אני חוזר לליכוד כדי שהליכוד יחזור מחדש לתורה של בגין ושמיר. אתה רואה את רסיסי מפלגות, זו לא פוליטיקה אחראית. אתה רוצה שיהיה אחרי הבחירות גוש אחד גדול, והציבור צריך לראות עוצמה ולא רוצה כשכאשר יקימו את הממשלה הבאה יראו סחטנות".

יצויין כי כבר לפני שנה הייתה מונחת תכנית מגירה לאיחוד שכזה, תכנית שאחד מאדריכליה היה, ככל הנראה, מקורבו של נתניהו - נתן אשל. בשקט בשקט, הרחק מאור הזרקורים, שיתוף הפעולה קרם עור וגידים, עד שהתוכנית כמעט יצאה לפועל בערב מערכת הבחירות שהייתה אמורה להיערך בקיץ. צירוף קדימה לממשלת אחדות גרם להקפאת הנושא. בימים אלה, העניין חזר לשולחן.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully