וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי מגרון יבקשו לדחות בשלישית את פינוי המאחז

יהושע בריינר

27.8.2012 / 9:50

פרסום ראשון: המתנחלים במגרון צפויים לבקש מבג"ץ לדחות את פינויים, בטענה כי בניית השכונה אליה יפונו טרם הסתיימה, וכי היא איננה בטיחותית. הקבלנים: העבודה תסתיים השבוע

ניסיון נוסף לדחות את פינוי המאחז מגרון או שמא חשש אמיתי מצד תושביו ממעבר לאתר מגורים לא בטיחותי? לוואלה! חדשות נודע כי המתנחלים במגרון מתכוונים להגיש היום (שני) בקשה לדחות במספר שבועות את פינוי המאחז שנקבע למחר, בטענה כי בניית אתר המגורים הזמני שנבנה עבורם לא הסתיימה, וכי הוא איננו בטיחותי לילדיהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא בטיחותית? שכונת היקב, שהוקמה לקבלת תושבי מגרון המפונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחר יקיים בג"ץ דיון בעתירת תושבי המאחז הטוענים כי רכשו בו חלקות כדין, כשבמקביל עומדת התחייבות המדינה לפינויו. עם זאת, בשלב זה נראה שהמתנחלים מנסים לדחות את פינוי המאחז הלא-חוקי בפעם השלישית. המתנחלים היו אמורים להתפנות לשכונת מגורים זמנית שהוקמה עבורם ב"גבעת היקב" הסמוכה, אלא שביקור במקום מראה כי רק כמחצית מהקרווילות במקום מוכנות לאכלוס, ועבודות הבנייה במבני הציבור במקום רחוקות מסיום. כמו כן, בשכונה החדשה עדיין מתקינים מעקי בטיחות ובחלק מהמבנים עדיין לא חוברו תשתיות בסיסיות, דוגמת חשמל ומים.

במערכת הביטחון בודקים אפשרות לפנות את תושבי מגרון לבית הארחה במדרשה בעופרה עד לסיום העבודות באתר הזמני בגבעת היקב.

בשל האמור צפויים המתנחלים להגיש לבג"ץ בקשה לדחיה בחודשיים נוספים בפינוי המאחז, וזאת לדבריהם על מנת לאפשר את השלמת הבנייה בשכונה החדשה, שעלותה נאמדת בכ-60 מיליון שקלים. מעבר לכך, בשל העובדה כי בשכונה החדשה אין עדיין מרכיבי ביטחון בסיסיים, כמו גדר או עמדות שמירה, וחשש התושבים מהפועלים הפלסטיניים שעמלים על בניית השכונה, צפויים תושבי מגרון לטעון כי אין סיבה שלא לדחות את הפינוי עד לסיום בניית השכונה, ללא קשר להחלטת בג"ץ באשר לסוגיית רכישת הקרקעות והישארותם האפשרית של תושבי המאחז שייתכן שיוכרו כבעלי הקרקע.

הקבלנים הבטיחו: עבודות הבנייה יסתיימו בשבוע הקרוב

בעקבות העיכובים בעבודות הפיתוח בשכונת "גבעת היקב", הגיע אתמול מזכיר הממשלה צבי האוזר, על מנת לפקח אחר התקדמות הבנייה במקום. האוזר שוחח עם הקבלנים, שהבטיחו כי ניתן יהיה להשלים את בניית השכונה בתוך שבוע ימים. עם זאת, נראה כי גם אם תסתיים הבנייה עד לתאריך זה, עדיין יהיה צורך בעבודות פיתוח שצפויות להימשך מספר שבועות נוספים.

מועד הפינוי המקורי של מגרון תוכנן לראשונה לאחד באפריל, ונדחה לתחילת אוגוסט. גם בתאריך זה לא יצא הפינוי לפועל, בשל עתירת תושבים שטענו לבעלות על קרקעות שנרכשו מבעליהם הפלסטיניים. הדחיה הנוספת קבעה את מועד הפינוי ל-28 באוגוסט, מחר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"אף אחד לא מייצר טריקים"

מקורב לתושבים אמר כי "אין בכוונתם לייצר 'טריקים' לדחיית הפינוי אלא לדאוג לתנאים נורמליים למעבר".

בארגון שלום עכשיו נמסר בתגובה כי "מתנחלי מגרון איבדו את חוש הזמן ומנסים כל טריק אפשרי בספר על מנת להימנע מיישום החלטת בג"ץ. מדי יום מצליחים אנשי מגרון לשבור שיאים נוספים של חוצפה ולהוליך שולל את בית המשפט והמדינה כולה. נתנגד לכל התחכמות או דחיה בדיון ביום שלישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully