וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה ימים לפינוי מגרון: השכונה החלופית אינה מוכנה

יהושע בריינר

26.8.2012 / 8:30

במבנים הציבוריים אין תקרה, הגדר לא נבנתה והקמתן של תשתיות כגון מים וחשמל לא הושלמה - בדיקת וואלה! חדשות מעלה כי המדינה עדיין לא הספיקה להשלים את שכונת "גבעת היקב"

רגע לפני שיפונו תושבי מגרון לשכונה חלופית, ולמרות השקעה אדירה של 60 מיליון שקלים והתחייבות בפני בג"ץ, בדיקת וואלה! חדשות מעלה כי המדינה עדיין לא הספיקה להשלים את בנייתה של שכונת "גבעת היקב" החלופית. השכונה מיועדת לקלוט את 48 המשפחות מהמאחז, שחייב להתפנות עד ליום שלישי הקרוב, על פי הנחיית בג"ץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדרכים לשכונה משובשות וחלקן עדיין לא נסללו/מערכת וואלה!, צילום מסך

השכונה, הנמצאת במרחק של כשני קילומטרים ממקומו הנוכחי של המאחז, בנויה מ-50 קראווילות שהובאו למקום וממספר מבני ציבור, אולם בפועל נראה כי רק כ-30 מהם מוכנים לאכלוס, וכי הדרכים לשכונה משובשות וחלקן עדיין לא נסללו. בנוסף, חלק מהמבנים עדיין לא חוברו לתשתיות בסיסיות כמו מים וחשמל, ולא ברור כיצד תספיק המדינה בתוך ימים ספורים לסיים את העבודה. מעבר לכך, השכונה נבנתה על צלע הר ובשיפוע משמעותי, אך אין מעקי בטיחות בין שורות המבנים היבילים שהובאו למקום. באשר למבני הציבור במקום, הכוללים מעונות יום, גני ילדים, ספריה, מועדון ובית כנסת, ברור כי לא יהיו מוכנים כלל בשבועות הקרובים, מאחר ששני המבנים שבמקום הינם ללא גג או רצפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין מרכיבי ביטחון בסיסיים כדוגמת גדר או עמדות שמירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יצוין כי במקום אין מרכיבי ביטחון בסיסיים, דוגמת גדר או עמדות שמירה, כפי שקיימים במגרון עצמה, וכן במרבית ההתנחלויות ביהודה ושומרון. עניין זה כמעט ולא נידון, וזאת למרות העובדה שמיקומה של השכונה החדשה קרוב יותר לכפרים פלסטיניים מאשר מיקומה של מגרון.

מכתב לצבי האוזר: "קיימות בעיות בטיחות רציניות"

כזכור, רק לפני כחודש ביקשה המדינה דחייה בפינוי מגרון בתירוץ כי עדיין לא הספיקה להקים את השכונה החלופית, וכעת נראה שעל אף העבודות האינטנסיביות שהושקעו בהקמת השכונה – זו לא תהיה מוכנה עד ליום שלישי. הפרקליטות הציגה אז לוח זמנים של החטיבה להתיישבות, שאמונה על בניית השכונה, ובה התחייבות כי עד ל-9 באוגוסט ניתן יהיה לאכלס את 50 המבנים במקום, וכי הקמתם של מבני הציבור תושלם עד ל-26 בחודש.

בעקבות הדברים, הודיע בסוף השבוע האחרון ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, למזכיר הממשלה, צבי האוזר, כי בשל העיכובים, המועצה נערכת לפתיחת שנת הלימודים במוסדות החינוך במגרון עצמה ולא בשכונה החדשה. "אין במבנים הציבוריים ב'גבעת היקב' תנאים מינימליים לבטיחות", אומר רואה. "לגבי יתר המבנים למגורים, אמנם חלקם מוכנים, אך בסביבתם קיימות בעיות בטיחות רציניות ויש לתת על כך את הדעת. במצב הנוכחי, אי אפשר לפנות 50 משפחות אל האתר".

מהחטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית נמסר בתגובה כי "התאריך שנקבע להשלמת האתר בגבעת היקב הוא בסוף החודש. יחד עם זאת, 33 מבנים ניתנים למסירה מידית לאכלוס ועד סוף החודש תוכל כל האוכלוסייה לעבור לאתר החדש. שני גנים ניתנים לפתיחה כבר בתחילת שנת הלימודים תוך כדי השלמת עבודות פיתוח ומעון היום יוכל להיפתח עד סוף השבוע הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully