וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסודן: ישראל תקפה שתי שיירות מבריחי נשק

ניר יהב

25.12.2011 / 14:39

השלטונות הרשמיים בסודן הכחישו את הדיווחים על התקיפות שבוצעו במזרח המדינה, סמוך לגבול עם מצרים. על פי הדיווח, בתקיפה האחרונה מבין השתיים הושמדו 2 רכבי שטח ו-4 אזרחים נהרגו

כשמונה חודשים לאחר הדיווחים לפיהם ישראל תקפה בסודן משאית שנשאה תחמושת, דיווחו בימים האחרונים כלי תקשורת בסודן כי חיל האוויר הישראלי ביצע שתי תקיפות – בימים ראשון וחמישי בשבוע שעבר – ופגעו בשיירת כלי רכב שבתוכה כנראה מבריחי נשק. השלטונות הרשמיים בסודן הכחישו את הדיווחים, על פיהם התקיפות בוצעו במזרח סודן, בסמוך לגבול עם מצרים.

העיתון הסודני "אל-אינתיבה", השייך לדודו של הנשיא עומאר בשיר, דיווח כי בתקיפה האחרונה שאירעה ביום חמישי הותקפו שישה רכבי שטח מסוג לנד-קרוזר, ארבעה אזרחים נהרגו ושניים מכלי הרכב הושמדו כליל. לצד זאת דווח כי ארבע מכוניות הצליחו להימלט מהמקום. על פי דיווח העיתון, התקיפה שבוצעה ביום ראשון הייתה בכלל נגד מחפשי זהב שנסעו בכלי רכב מסוג טויוטה, ולא נגד מבריחי נשק, וכי כל הנוסעים נהרגו במקום.

דובר צבא סודן הכחיש בתוקף את הדיווחים לפיהם צה"ל תקף במזרח סודן ואמר כי "אין לנו שום מידע על תקיפה שכזו". מקורות רשמיים בממשלת סודן ובמחוז שבו בוצעה לכאורה התקיפה הכחישו אף הם את הדיווחים ומסרו כי "אלו שמועות בלבד. מנגנוני הביטחון הסודנים לא קיבלו שום הודעה על אירוע זה".

מפת אזור התקיפה המשוער

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש אפריל האחרון דווח כי מכונית הותקפה סמוך לעיר הנמל פורט סודן, ובתקרית נהרגו שני בני אדם. העיתון הכוויתי "אל ג'רידה" דיווח אז כי אחד משני ההרוגים היה "אחד מגדולי מבריחי הנשק בעולם", שהיה אחראי על הברחת נשק מאירן לחמאס ברצועת עזה דרך סודן ומצרים. אותו מבריח בינלאומי לא זוהה בשמו בידיעה, אולם לפי תיאור התפקיד, מדובר ככל הנראה בעבד אל-לטיף אל-אשקר, שהחליף את מחמוד אל-מבחוח, שחוסל בדובאי.

כשבוע לאחר התקיפה הודיעה ממשלת סודן כי בידיה הוכחות לכך שישראל היא זו שביצעה את התקיפה על כלי הרכב. בהודעה נמסר כי בחינת שאריות הטיל בו נעשה שימוש במהלך התקיפה מוכיחה כי ישראל היא זו שביצעה אותה. מבדיקת השאריות עלה כי הטיל היה מדגם AGM-114, המכונה "הלפייר". לטענת סודן, "הטילים נורו ממסוקי אפאצ'י. ישראל היא היחידה באזור שמחזיקה בטילים כאלה". הסודנים הוסיפו כי המסוקים נכנסו לשטח המדינה מכיוון הים האדום.

הדיווחים על התקיפה הקודמת:
טיל או מטוס? כך או כך, בסודן מאשימים את המוסד
דיווח: אחד ההרוגים בתקיפה בסודן - בכיר בחמאס
שר החוץ הסודני: "נתלונן נגד ישראל באו"ם"
סודן: "הטיל מוכיח שישראל היא שתקפה בשטחנו"

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully