וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הר געש אפריקאי פולט לבה לגובה 400 מטר

16.11.2011 / 2:28

נייאמולגירה שבמזרח קונגו, הר הגעש הפעיל באפריקה, מתפרץ בימים אלו - והחוקרים אומרים כי זו התפרצותו החזקה ביותר במאה האחרונה. לתושבי העיר הסמוכה לא נשקפת סכנה - לפחות בינתיים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

כך נראה הטבע במלוא עוצמתו: הר הגעש הפעיל ביותר באפריקה, נייאמולגירה, שב והתפרץ השבוע, וסיפק את התמונות המרהיבות המובאות כאן. ההר, הממוקם בפארק הלאומי וירונגה שבמזרח הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, פולט לאוויר כמויות אדירות של לבה וענני עשן שחור, והמומחים מתקשים להיזכר בהתפרצות דומה זה שנים רבות.

"זו אולי ההתפרצות הגדולה ביותר של נייאמולגירה במאה הזו", אמר לסוכנות רויטרס פרופ' טדסקו דריו, חוקר הרי געש. "השבר נפרש על פני קילומטר אחד והוא ענקי, וזרמי הלבה מגיעים לגובה של כמעט 400 מטרים".

עוד על הרי געש:
הר געש תת-ימי עשוי ליצור אי חדש בקנריים - איך ייקרא?
תיעוד בסיציליה: הר הגעש אטנה פולט לבה ועשן
תיעוד נדיר: הר הגעש באיסלנד כפי שעוד לא ראיתם
ספורט לוהט: גלישה על הר געש פעיל

התפרצות של הר הגעש נייאמולגירה, קונגו, נובמבר 2011. רויטרס
נייאמולגירה פולט אש ולבה, השבוע/רויטרס

פחות מ-20 קילומטרים מהר הגעש האימתני שוכנת העיר גומה, שתושביה חוששים מהגעת הלבה לבתיהם. בשלב זה, ההערכות הן שההתפרצות הנוכחית לא מסכנת את העיר.

למרות הדברים, להתפרצות ההר קדמה פעילות ססמית משמעותית, והחשש הוא שהר געש אחר באזור עלול להתפרץ בעקבות רעידות האדמה. אנשי הפארק הלאומי מתכוונים להישאר עם עין פקוחה על נייאמולגירה - גם כדי להתריע מפני סכנה אפשרית, ואולי לא פחות כדי להינות בעצמם מהמחזה המרשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully