וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: המורדים קרובים לבירה טריפולי מאי פעם

ניר יהב

16.7.2011 / 12:04

קולות ירי ופגזים כבר נשמעים באזור ביר ראנאם שבמערב לוב, הנקודה הקרובה ביותר לטריפולי אליה הגיעו המורדים עד כה. רק 80 קילומטרים מפרידים בינם לבין הבירה - מעוז כוחו של קדאפי

עימותים כבדים צפויים היום (שבת) באזור העיר ביר ראנאם שבלוב, בין נאמני שליט המדינה מועמר קדאפי והמורדים נגד משטרו. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי הדי יריות ופגזי תותחים כבר נשמעים באזור. המורדים תפסו עמדות בפרבר העיר והם נמצאים כעת במרחק של כ-80 קילומטרים מהבירה טריפולי - הנקודה הקרובה ביותר לבירה אליה הגיעו עד כה. מדיווחים נוספים עולה כי כוחותיו של קדאפי כבר שלחו תגבורות אל ביר גהאנאם.

עוד על המלחמה בלוב:
קדאפי מאיים בנקמה: "נשלח שהידים לאדמת אירופה"
המורדים בלוב: תודה על הנשק, נשמח לקבל עוד
צו מעצר נגד קדאפי בגין פשעים נגד האנושות

כוחות המורדים באזור זה - אזור הררי במערב המדינה, התקדמו בשבועות האחרונים בעקביות אל עבר הבירה לאחר שספגו קודם לכן כמה מהלומות כבדות מכוחותיו של קדאפי. מטרת המורדים כעת היא להגיע אל העיר גריאן, אשר שולטת על הכביש המהיר דרומית לטריפולי.

בתוך כך הודיעה אתמול מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, כי ארצות הברית מכירה במועצת המורדים של לוב כממשלה הלגיטימית בארצה עד שתוקם רשות חדשה. בכך הצטרפה ארצות הברית ל-30 המדינות שכבר הצהירו על כך. הכרזה זאת, שמסמנת את משטר קדאפי כבלתי לגיטימי, צפויה להביא להעברת תקציבים למורדים עבור הלחימה. תקציבים אלו ישוחררו מנכסיו הקפואים של קדאפי בחו"ל.

קלינטון אמרה את הדברים בתום ועידת פסגה שערכו אתמול שרי החוץ של ארצות הברית, צרפת, בריטניה ומדינות נוספות המעורבות במבצע הצבאי נגד משטרו של שליט לוב, מועמר קדאפי, באיסטנבול. מוקדם יותר הודיעו במהלך הוועידה גם שר החוץ הצרפתי אלן ז'ופה ושר החוץ הבריטי וויליאם הייג על הכרתם במועצה כ"ממשלה הלגיטימית של לוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטרת המורדים כעת היא להגיע אל העיר גריאן, אשר שולטת על כביש המהיר דרומית לטריפולי. מפת לוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, גילה היום יו"ר ארגון יהודי לוב בגולה, רפאל לוזון, כי דחה באחרונה הזמנה ממשטרו של שליט לוב מועמר קדאפי לבקר בלוב ולגייסו לטובת המשטר. בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון אמר לוזון, המתגורר כיום בלונדון, כי הוא מתנגד לכל הניסיונות להציל את משטרו של קדאפי. בנוסף הכחיש כי היה מעורב בארגון הביקור של המשלחת מטעם קדאפי לישראל.

במהלך הראיון קרא לוזון לישראל ולמדינות המערב להמשיך לתמוך במורדים נגד משטרו של קדאפי בלוב ואמר כי בעתיד יהיה מוכן לשמש כמתווך בין ישראל לבין המועצה הלאומית הזמנית, המייצגת את המורדים בלוב, מתי שהאחרונה תחפוץ בכך. "שיגרנו תרופות לערים מיסראתה ובנגזי. בנוסף אספנו כסף ושלחנו אותו באמצעות רופא המייצג אותנו", סיפר.

בהתייחסו לביקור של המשלחת הרשמית הלובית שביקרה באחרונה בישראל ונפגשה, בין השאר, עם ראש האופוזיציה ציפי לבני, אמר לוזון כי אינו "יודע דבר על האנשים הללו שהלכו לישראל, אבל קיבלתי שיחת טלפון מסגן שר החוץ הלובי שביקש ממני להגיע לטריפולי בראש משלחת של יהודי לוב, אך סירבתי. איני רוצה לשמש כלי בתעמולה של קדאפי".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully