וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: "קצין ישראלי נעצר בחשד לריגול"

ניר יהב

12.6.2011 / 17:31

סוכנות הידיעות הרשמית במצרים מדווחת כי השלטונות בקהיר עצרו "קצין במודיעין הישראלי", שניסה להסית צעירים מקומיים במהלך ההפגנות נגד משטר הנשיא מובארק. משרד החוץ: "לא מכירים"

השלטונות במצרים עצרו ישראלי בחשד לריגול לטובת ישראל - כך דיווחו היום (ראשון) סוכנות הידיעות הרשמית במדינה וכלי תקשורת נוספים מפי מקורות משפטיים במצרים. לפי הדיווח, העצור הישראלי, אילן חיים גרפל, ניסה לגייס צעירים מצרים במהלך הפגנות המחאה נגד המשטר של הנשיא לשעבר חוסני מובארק "על מנת שיפעלו נגד המדינה". עוד דווח, כי מעצרו של גרפל הוארך ב-15 ימים.

במשרד החוץ בירושלים מסרו בתגובה כי "הסיפור לא מוכר לנו". מקורות משפטיים במצרים סיפרו לרשת הטלוויזיה אל ערבייה, כי גרפל הוא קצין במודיעין הישראלי שפעל בעיקר באזור כיכר תחריר בקהיר.

עוד דווח שהקצין הישראלי נעצר במלון מפורסם במרכז קהיר כשברשותו מחשב נייד ושלושה טלפונים ניידים, אשר מכילים, לטענת כלי התקשורת במצרים, "מידע חשוב ומסוכן אשר עלול לפגוע בביטחון המדינה".

"האיש הזה נהג להגיע על בסיס יומי לאזור (כיכר תחריר - נ.י) ולהסית את הצעירים המצרים. הוא חילק כסף לחלק מהם ואף עודד את חלקם להתעמת עם כוחות הביטחון המצרים", מסרו המקורות. לדבריהם, המידע על קצין המוסד הישראלי הגיע ממספר צעירים מצרים. "הישראלי עודנו נמצא בחקירה אצל כוחות הביטחון המצרים", הוסיפו. עד כה, לא ברור מתי הוא נעצר.

עוד באותו נושא:

צבא מצרים פינה את אחרוני המפגינים מהכיכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully