וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם כל ההפגנות" במצרים: הרשויות עיכבו את אל-בראדעי

אופק עיני

28.1.2011 / 13:55

עשרות אלפי מצרים יצאו להפגין נגד משטרו של חוסני מובארק עם סיום תפילות יום השישי במסגדים. כוחות הביטחון המקומיים התפרסו ברחבי הערים, ואף מנעו ממוחמד אל-בראדעי להשתתף בהפגנות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

"אם כל ההפגנות": הרשויות המצריות מעכבות את יו"ר סבא"א לשעבר וחתן פרס נובל לשלום, מוחמד אל-בראדעי, ואת יו"ר מפלגת החזית הדמוקרטית, אוסמה אל-רזאלי חרב, ומונעת מהם את התנועה ואת ההשתתפות בהפגנות שפרצו במצרים עם סיום תפילת יום השישי, כך דיווחה בשעות הצהריים (שישי) רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה.

עם סיום התפילה יצאו עשרות אלפי מפגינים בערים שונות ברחבי מצרים להפגין נגד המשטר. המפגינים, שקוראים להפלתו של נשיא מצרים, חוסני מובארק, נתקלו מיד באלפי אנשי כוחות הביטחון המצריים, אשר התפרסו ברחבי הערים על מנת למנוע את קיומן של הפגנות. על פי הדיווחים, השוטרים המצרים יורים לעבר המפגינים כדורי גומי ומשתמשים בגז מדמיע ובזרנוקי מים על מנת לפזרם. בין היתר, דוחח על הפגנות שמתקיימות גם באלכסנדריה, מנסורה, סואץ, אסואן.

ההפגנות במצרים, ינואר 2011. AP
עשרות אלפי מפגינים בערים השונות. ההפגנות במצרים, היום/AP

כלי התקשורת במדינה דיווחו כי עם סיום התפילות, פעלו הרשויות על מנת לשבש את רשתות התקשורת הסלולריות ואת החיבור לאינטרנט, בניסיון למנוע את אירגונן של ההפגנות. מאות שוטרים מצרים הגיעו לכיכר א-תחריר בקהיר, מוקד ההפגנות המרכזי אל מול בנייני הממשל, וחסמו את הגישה אליו.

כוחות הביטחון המצרים אף התפרסו בין המפגינים בלבוש אזרחי על מנת לפעול מתוכם ולמנוע את קיומן של ההפגנות. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי ארבעה עיתונאים צרפתים, שהגיעו לסקר את ההפגנות, נעצרו.

לפנות בוקר עצרו כוחות הביטחון במצרים לפחות שמונה מבין ראשי התנועת "האחים המוסלמים", כך לפי עורך דינם. בין העצורים גם דוברי הארגון, ד"ר עיסאם אל-אריאן וד"ר מוחמד מורסי וכן אחד ממנהיגי התנועה, חמדי חסן. כמו כן, נעצרו פעילים נוספים המזוהים עם ארגון האופוזיציה הגדול במדינה. יודגש כי עד עתה, "האחים המוסלמים" לא נמנים עם המפגינים, המוחים בהמוניהם בימים האחרונים ברחבי מצרים, אך רבים מהם צפויים היו להצטרף אליהם בשעות הצהרים, בתום תפילות יום השישי

אחת מהדמויות הבולטות השואפות לרשת את כסאו של מובארק, הוא מוחמד אל-בראדעי, ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר. אל-בראדעי נחת אתמול בערב בקהיר לאחר ששהה מספר ימים באוסטריה. הוא גם הבטיח כי יתמוך במפגינים המצרים במחאתם נגד השלטונות. אל-בראדעי אמר כי מדובר ברגע קריטי בחייה של מצרים, ואף ציין כי יהיה מוכן לקבל לידיו את השלטון למשך תקופת מעבר, "אם זה מה שהעם ידרוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully