וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל גולדסטון: נדחה הפיוס בין חמאס לפתח

שר החוץ המצרי הודיע על דחייה של "כמה שבועות" בחתימה ההסכם בין הארגונים הפלסטיניים, לאחר שחמאס האשים את אבו מאזן בדחיית הטיפול בדו"ח גולדסטון על המבצע בעזה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גד דניאלי)

חתימת הסכם הפיוס בין פתח לחמאס, שהיתה אמורה להיערך ב-25 באוקטובר נדחתה ב"מספר שבועות". כך הודיע היום (ראשון) שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-רייט. השר סירב לפרט מי מהצדדים ביקש את הדחייה, אולם באתר תנועת החמאס נכתב כי הדחייה נובעת מכך שאבו מאזן ואנשיו הביאו לדחיית הטיפול באו"ם בדו"ח גולדסטון.

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד-רבו, האשים את חמאס ביצירת סחבת מכוונת בשיחות הפיוס בין פתח לחמאס. עבד רבו, אשר אינו משתייך לפתח אך ממלא תפקיד חשוב ברשות תחת אבו מאזן, אמר כי "חמאס משתמש בדו"ח גולדסטון על מנת לברוח משיח הפיוס הלאומי". במסיבת עיתונאים שערך במוקאטעה ברמאללה הבהיר עבד רבו כי הוועד הפועל מסרב לסחבת מצד כל צד במהלך השיח לפיוס.

החלטת הרשות למשוך את ההצעה לדון בדו"ח ולדחות את הדיון בו למרץ 2010 עוררה סערה-רבתי ברשות הפלסטינית ומחוצה לה. בימים האחרונים עומד אבו מאזן בפני ביקורת נוקבת, אולי הקשה ביותר מאז שנכנס לתפקידו כיו"ר הרשות, מצד מדינות ערב, חמאס ואף סופג ביקורת מבית - מאנשיו בארגון פתח.

מספר כלי תקשורת ערביים דיווחו, כי טקס החתימה על ההסכם בין הפלגים הפלסטינים יידחה עד לאחר חג הקורבן המוסלמי - בסוף חודש נובמבר, אולם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" טענה כי מקורות בקהיר מסרו שהסכם הפיוס ייחתם כבר בעוד ארבעה ימים. על פי הדיווח, בתוך ארבעים ושמונה שעות יימסרו לצדדים הניירות עליהם יתבקשו לחתום נציגי פתח וחמאס, ואילו שאר הארגונים הפלסטיניים יחתמו על ההסכם כמה ימים לאחר מכן ומצרים תכריז באורח חד-צדדי על הסכמת הצדדים לפיוס. על פי דיווח זה, הטקס הרשמי ייערך בסוף החודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully