וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: מזכ"ל האופוזיציה יואשם בבגידה

גיל קדרון

12.6.2008 / 15:58

נמשכת האלימות הפוליטית של מפלגת השלטון של מוגאבה, במטרה להביא לביטול הבחירות. העונש המירבי לבוגד הוא גזר דין מוות

התעמרותו של נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה באנשי ותומכי האופוזיציה נמשכת ביתר שאת, לאחר שמזכ"ל מפלגת האופוזיציה MDC, טנדאי ביטי, נעצר היום (חמישי) כשנחת בשדה התעופה בבירה הרארה, לאחר ביקור בדרום אפריקה. הוא יואשם בבגידה, מכיוון שמרבה לבקר את הממשלה ואת העומד בראשה, מוגאבה. העונש המירבי לבוגד מורשע הינו גזר דין מוות.

ביטי היה מוכן לכך שייעצר. "כעשרה אנשים בלבוש אזרחי הניחו עליו אזיקים, הכניסו אותו למכונית ונסעו מהמקום", אמר דובר המפלגה לסוכנות הידיעות "רויטרס".

"אני מוכן להתמודד עם כל מה שיעמוד בדרכה הארוכה, קשה ואצילה של זימבבואה לדמוקרטיה", אמר ביטי לפני מעצרו, לפי הודעה רשמית של ה-MDC. "אני חוזר לזימבבואה למרות האיומים במעצר, מכיוון שאני לוקח ברצינות את המנדט להיות חלק מהאופוזיציה שדוחפת לדמוקרטיה".

לטענת ה-MDC נהרגו עד כה 66 פעילי מפלגה על ידי אנשיה של מפלגת השלטון ה-ZANU-PF, לקראת הסיבוב השני בבחירות לנשיאות, בין מוגאבה למורגן צוונגיראי, שייערך ב-27 ביוני. אלפים רבים הוכו וגורשו מבתיהם. צוונגיראי עצמו נעצר שלוש פעמים בשבוע האחרון במהלך הקמפיין הפוליטי שלו. ביום שלישי פירסם "הטיימס" הלונדוני כי בנו בן ה-6 ואשתו ההרה של נבחר ציבור מטעם ה-MDC נשרפו חיים, לאחר שנמלט מביתו מחמושים של ה-ZANU-PF.

ספק אם יהיה בכך כיד להדיר שינה מעיניו של הדיקטטור האפריקאי, אולם אוניברסיטת מסצ'וסטס הכריזה הערב כי היא מבטלת את תואר הכבוד במשפטים שהעניקה למוגאבה לפני 22 שנה, והוסיפה כי המדיניות שלו הינה "מבישה" והמנהיגות שלו "מפרה זכויות אדם". ב-145 שנות קיומה של האוניברסיטה, זו הפעם הראשונה שהיא מורה על ביטול של תואר כבוד, וההחלטה התקבלה על ידי כל הגורמים פה אחד.





מוגאבה אינו מוכן לוותר על הכוח

הממשלה, שמשקיפים טוענים כי הטתה את הסיבוב הראשון בבחירות שנערכו ב-29 במרץ, ותוצאותיה היו ניצחון קטן לצוונגיראי, לוחצת על האופוזיציה להימנע מהסיבוב השני, ובמקום זאת להקים קואליציה שלטונית שתשאיר את מוגאבה בשלטון. מוגאבה היה ראש המדינה מאז קיבלה עצמאות ב-1980, ומחזיק בהיסטוריה ארוכה של אלימות פוליטית ואתנית.

צוונגיראי דחה מכל וכל את האפשרות הזו, אולם בסביבתו יש שחוששים שהממשלה תנצל את האלימות אותה היא עצמה יזמה כתירוץ לביטול הסיבוב השני, אותו היא חוששת להפסיד, והחלת שלטון חירום.

לרשת ה-BBC הבריטית הגיעו מסמכים ממשלתיים פנימיים שמוכיחים לטענתה כי הממשלה משתמשת בצבא בקמפיין הפוליטי. במסמכים מתואר הארגון שמנהל את האלימות, כולל שימוש באוכל, או בהיעדרו, כדרך לפגוע בתומכי האופוזיציה. מכיוון שמוגאבה אוסר על עיתונאי ה-BBC להיכנס לתחומי המדינה, קשה לרשת לאמת בצורה מוחלטת את המסמכים המדוברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully