וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר הודי קרא לאנוס את יריביו: "סליחה, טעות"

טאפאס פאל, חבר פרלמנט ממערב בנגל, תועד בעצרת כשהוא מאיים על אנשי המפלגה הקומוניסטית. "אם ייגעו באחד משלנו, אשסה בהם את ילדיי". אחרי הסערה שפרצה, הסכים להתנצל

חבר הפרלמנט ההודי טאפאס פול, שעורר לאחרונה סערה, בבכורה של סרט שבו השתתף ב-2012. GettyImages
טאפאס פאל בבכורה לסרט בכיכובו בשנת 2012/GettyImages

טאפאס פאל, חבר פרלמנט הודי, התנצל אחרי שאיים לרצוח פעילי אופוזיציה ולאנוס נשים. הוא התנצל אמש (שלישי) על דבריו, ואמר כי "הייתה זו טעות בשיפוט. אין לי שום תירוץ להציע". פאל, בן 55, חבר מפלגת הקונגרס הטרינמולי ושחקן קולנוע מקומי, נאם בעצרת פוליטית לפני כשלושה שבועות, ותיעוד של הדברים פורסם בטלוויזיה השבוע, וחשף את דבריו השערורייתיים.

"אם מישהו מהמפלגה הקומוניסטית נוכח כאן – הקשיבו לי. אם אי פעם תיגעו בפעיל מפלגה שלנו או במשפחתו – תשלמו על זה", נשמע פאל בסרטון. "אם אחד מיריבינו ייגע באישה, גבר או ילד טרינמולי, אז אהרוס את זרעכם. אשסה בכם את 'הבנים שלי', והם יאנסו נשים. כן, הם יאנסו".

עוד ידיעות בנושא
הודו: שוטרים חשודים באונס אישה שסירבה לשלם שוחד
שר הודי: "לפעמים אונס הוא מוצדק, לפעמים לא"
לראשונה: גזר דין מוות לגברים שאנסו בהודו

הפגנה בניו דלהי במחאה על אונס ורצח נערות באוטאר פראדש, מאי 2014. רויטרס
הפגנה בדלהי נגד רצח ואונס של נערות, בחודש מאי/רויטרס

"חלק מהדברים שנאמרו, כחלק ממערכת הבחירות הסוערת, גרמו לחרדה ולפחד", הצהיר פאל אתמול. "אני מתנצל באופן גלוי עליהם. זאת הייתה טעות קשה בשיפוט שנעשתה באימפולסיביות. זה לא היה צריך לקרות, ואני מבטיח לכם – זה לא יקרה שנית". בינתיים, צץ תיעוד נוסף שבו נראה פאל אומר לתומכיו שהוא "ינסה להשיג עונש מוות" לאנשים שפשעו, לכאורה, באחד הכפרים במדינת המחוז שלו, ואם ייכשל בכך, הוא יירה בהם למוות - בעצמו. "אני אהרוג אותם לעיני כולם".

דבריו של פאל, גרמו לזעם גדול ברחבי הודו ובקרב ארגוני נשים במדינה. המפלגה הקומוניסטית של הודו ביקשה מיושב ראש הפרלמנט לפסול את פאל, וגם במפלגתו של פאל עצמו, ששולטת במדינת מערב בנגל שבמזרח הודו, מיהרה להתנער מדבריו. ראש ממשלת מדינת מערב בנגל, מאמטה בנרג'י, טענה כי פאל ביצע "טעות גסה", אך הוסיפה כי אין לה מה לעשות בנושא.

מאז הרצח של הסטודנטית לפיזיותרפיה והאונס הקבוצתי שבוצע בה באוטובוס בבירה דלהי ב-2012, גברה הרגישות סביב אלימות על רקע מיני, ויש סובלנות מועטה כלפי הערות על רקע מיני מצדם של פוליטיקאים ודמויות ציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully