וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: שוטרים חשודים שלא מנעו מקרה אונס ורצח

השניים נעצרו בעקבות התקיפה המזעזעת של שתי נערות מקאסטה נמוכה, שבסופה נתלו על עץ מנגו. "אם השוטרים היו פועלים בזמן ולא היו מפגינים רפיון, היינו יכולים להציל אותן"

מעצר שני חשודים באונס ורצח נערות באוטאר פראדש, מאי 2014. רויטרס
"השוטרים פעלו בשיתוף פעולה עם החשודים". שניים מהחשודים שנעצרו, אתמול/רויטרס

חשוד חמישי נעצר הלילה (שבת) בחשד למעורבות באונס הקבוצתי והרצח של שתי בנות משפחה בנות 14 ו-15 בכפר קאטרה שבמדינת אוטאר פראדש בהודו – כך נמסר מהמשטרה המקומית. כמו כן, שני שוטרים נעצרו בחשד שלא הגיבו כראוי לתלונתם של בני המשפחה של הקורבנות.

לפי הדיווח ברשת ההודית NDTV, השוטרים נעצרו בגין רשלנות והם צפויים להיות מואשמים במעורבותם במקרה המזעזע. ממשלת אוטאר פראדש הבטיחה להעביר את חקירת המקרה להליך מזורז בבתי המשפט, על מנת להביא את המעורבים לדין.

עוד בוואלה! חדשות:
לראשונה: אמריקני ביצע פיגוע התאבדות בסוריה
בישראל מכחישים האזנות: "מנסים להלבין את פעילות סנודן"
רמטכ"ל תאילנד: בחירות חדשות – רק בעוד יותר משנה

הפגנה בניו דלהי במחאה על אונס ורצח נערות באוטאר פראדש, מאי 2014. רויטרס
"היינו יכולים להציל את חייהן של הבנות". הפגנת מחאה בניו דלהי, אתמול/רויטרס

ביקורת קשה הוטחה במשטרה וברשויות בנוגע לטיפול באירוע. "תפקידה של המשטרה במקרה חשוד", טען אביה של אחת הקורבנות בראיון לרשת "טיימס אוף אינדיה". המשפחה משתייכת לקאסטת הדאליטים, הנמוכה ביותר בחברה ההודית, שעדיין סובלת מאפליה ומיחס מבזה מיתר השכבות החברתיות ופעמים רבות גם מהרשויות.

"אם השוטרים היו פועלים בזמן ולא היו מפגינים רפיון, היינו יכולים להציל את חייהן של הבנות", הוסיף האב, "הם פעלו בשיתוף פעולה צמוד עם התוקפים". לפי החשד, הקורבנות נאנסו ולאחר מכן נתלו על עץ מנגו בכפר. גופותיהן נמצאו ביום רביעי בבוקר, כמה שעות לאחר שאבדו עקבותיהן.

כמה מאות מתושבי הכפר מחו על אוזלת ידה של המשטרה, ישבו תחת עץ המנגו שעליו נתלו הנערות המתות וסירבו לאפשר לרשויות להוריד אותן עד שהחשודים במעשה ייעצרו. זמן מה אחר כך נעצרו שלושת החשודים הראשונים. תושבי הכפר טוענים כי בתחנת המשטרה המקומית התעלמו מתלונה שהגיש כבר ביום רביעי אביהן של אחת הנערות לאחר היעלמותן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אזרחים סביב העץ עליו נתלו קורבנות אונס באוטאר פראדש, מאי 2014. רויטרס
"אם יש אירוע, המשטרה תפעל". אזרחים סביב לעץ עליו נתלו הקורבנות/רויטרס

על רקע מקרי אונס חוזרים ונשנים באזור, מפקד המשטרה באוטאר פראדש נשאל במהלך מסיבת עיתונאים שכינס אתמול על תגובת המשטרה, וטען בזעם: "אתם בטוחים, למה אכפת לכם? לאף מחוז אחר אין חדר מצב משטרתי כמו שלנו. אם יש אירוע, אנחנו נפעל".

בכיר במשטרת אוטאר פראדש הודיע מוקדם יותר כי תיערך "חקירה מקיפה" בנוגע לאישומים של אפליה משטרתית על רקע מעמד וקאסטה. עם כל זאת, שני מקרי אונס נוספים דווחו במדינה מאז יום רביעי, באחד מהם נערה בת 17 הותקפה לכאורה על ידי ארבעה גברים. מהמשטרה נמסר כי עד כה נעצר חשוד אחד במעשה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully