וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה עם גופה: התמונות שהביכו את הצבא הבריטי

בתיעוד מ-2012 שפורסם כעת נראה לוחם מניף אגודל לצד איש טליבאן מת באפגניסטן. צבא בריטניה: המקרה מטופל בחומרה. בשעתו טען טליבאן כי המתקפה הקשה נועדה לפגוע בנסיך הארי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ברור בוודאות אם בשתי התמונות אותו חייל. הלוחם והגופה, בספטמבר 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

שתי תמונות שבהן נראה לוחם מבריטניה מניף את אגודלו לאות שמחה כשהוא כורע ליד גופתו של לוחם טליבאן באפגניסטן גרמו מבוכה רבה לצבא הבריטי. התמונות, שפורסמו תחילה באתר שיתוף הסרטונים "לייב ליק" ואמש (שישי) גם ב-BBC, צולמו בספטמבר 2012, לאחר מתקפה קשה של חמושים על בסיס בסטיון באפגניסטן. במתקפה הקשה נהרגו שני נחתים אמריקנים ונפצעו 17 חיילים של בעלות הברית, וכן הושמדו בה שישה כלי טיס אמריקניים. ייתכן כי בשתי התמונות מצולמים שני לוחמים שונים.

משרד ההגנה בלונדון מסר כי התמונות הגיעו לידיו בחודש שעבר וכי המשטרה הצבאית חוקרת את הנסיבות שבהן צולמו. שני חיילים, ככל הנראה מיחידה יבשתית השייכת לחיל האוויר הבריטי ואשר הגנה על הבסיס בשעה שהותקף, כבר סולקו מתפקידם. גורמי צבא בריטיים אמרו לרשת BBC כי אין הסבר מוצדק להתנהגות מסוג זה, וכי היא מפרה את חוקי הצבא. דובר חיל האוויר הבריטי אמר כי הוא דוגל ב"מדיניות של אפס סובלנות בעניין התעללות" בגופות מקרב כוחות האויב, וכי המקרה מטופל "בחומרה רבה".

עוד חדשות מהעולם:
ארה"ב נגד פוטין: "הביקור בקרים - פרובוקטיבי ומיותר"
האם באמת אכפת לנו מהנערות החטופות בניגריה?
אחרי 5 חודשים מדממים: הפסקת אש בדרום סודאן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האירוע העלה שאלות קשות באשר לקלות שבה נכנסו החמושים לבסיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת המתקפה ב-14 בספטמבר 2012 חדרו אנשי טליבאן לבסיס, הנמצא במחוז הלמנד שבדרום המדינה, ככל הנראה כשעל גופם מדים של צבא ארצות הברית. הנזק שנגרם לכלי הטיס האמריקניים היה הכבד ביותר מאז מלחמת וייטנאם. האירוע העלה שאלות קשות באשר לקלות שבה נכנסו החמושים לבסיס, והוא אף הוביל לחקירה. הטליבאן טען בזמנו כי המתקפה נעשתה בגלל סרט שביזה את כבודו של הנביא מוחמד, וכי הנסיך הארי ששירת באותה עת בבסיס היה המטרה.

על אף יחסי הציבור הגרועים שהתמונות עשו לצבא הבריטי, מעריכים כי אין מדובר בקנה מידה דומה לזה שנגרם עקב תמונות מראשית העשור הקודם שתיעדו סוהרים אמריקנים מתעללים באסירים בכלא אבו גרייב בעיראק ומענים אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully