וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד התקשר מהמעבורת: "הצילו! אנחנו שוקעים"

כשבוע אחרי האסון הימי הקשה ביותר שידעה קוריאה הדרומית, מלמדת השיחה הראשונה לשירותי הכיבוי על הבהלה שהייתה על הסיפון. הילד שטלפן נעדר גם הוא. מניין הנספים עלה ל-104

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בעוד החיפושים אחר מאות נעדרים במעבורת ששקעה מול חופי קוריאה הדרומית נמשכים ביתר שאת, הבוקר (שלישי) מתפרסמים פרטים חדשים על הדקות שקדמו לאסון, הקשה ביותר שידעה המדינה זה שני עשורים. לפי רשויות הכיבוי המקומיות, שיחת המצוקה הראשונה מכלי השיט הטובע התקבלה מתלמיד צעיר, ככל הנראה מבית הספר התיכון שיצא לטיול שנתי לאי ג'ג'ו. שלוש דקות אחרי שהמעבורת עשתה פנייה חריגה – שככל הנראה הובילה לאסון –טלפן הילד למכבי האש כשקולו רועד.

אסון המעבורת בקוריאה - כותרות אחרונות:
סיאול הכריזה על אזור מוכה אסון
הקברניט התנצל: "לא היו סירות הצלה, פחדתי שנוסעים יטבעו"
שלב אחר שלב: הטעויות שהובילו למאות הנספים

חיפושים אחר מאות הנעדרים במעבורת ששקעה מול חופי קוריאה הדרומית. 22 באפריל 2014. רויטרס
מתמקדים בקומות השלישית והרביעית. אזור החיפושים בקוריאה, הבוקר/רויטרס

"הצילו! אנחנו על ספינה ואני חושב שהיא שוקעת", צוטטו דבריו המבוהלים בסוכנות הידיעות יונהאפ. לפי הדיווח, במוקד ביקשו מהילד להעביר את הטלפון הנייד לקברניט. "אתה מתכוון למורה?", שאל הילד. הבלבול נוצר בשל העובדה שהגיית המלים מורה וקברניט בקוריאנית זהה. מכבי האש העבירו את השיחה למשמר החופים שתי דקות אחר כך, ובדקות הבאות קיבלו עוד 20 שיחות מצוקה דומות. הילד, ששם משפחתו צ'וי, הוא בין הנעדרים – יותר מ-200 במספר – שלמעשה אפסו הסיכויים למצוא מי מהם בין החיים.

הבוקר עלה מניין הנספים הרשמי ל-104, לאחר שצוללים איתרו 17 גופות נוספות. החיפושים מתמקדים כעת בחלקיו של כלי השיט שבהם מעריכים כי מרבית הנעדרים לכודים, ואשר אתמול הוצאו מהם 28 גופות. "הפעולות התת-ימיות יתמקדו בקומות השלישית והרביעית, וסירות יסרקו את המים על מנת למנוע מגופות להיסחף", אמר מנהל הצוות הממשלתי לניהול אסונות. הוא ציין כי מזג האוויר גובה הגלי ומהירות הזרם במים הפכו נוחים יותר עבור המחפשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חיפושים אחר מאות הנעדרים במעבורת ששקעה מול חופי קוריאה הדרומית. 22 באפריל 2014. רויטרס
אפסו הסיכויים למצוא ניצולים. פינוי גופות לבית החולים, הבוקר/רויטרס

בחיפושים משתתפים 212 סירות, 34 כלי טיס ו-550 בני אדם. הרשויות אמרו כי ירימו את המעבורת רק אם משפחות הנעדרים יסכימו לכך. חלקן מקוות עדיין שיקיריהם יימצאו בחיים, על אף שהדבר לא קרה מאז יום רביעי לפנות בוקר, אז טבעה המעבורת שנשאה על סיפונה 476 נוסעים ואנשי צוות. ככל הנראה, כלי השיט החל לנטות ולשקוע במהירות בעקבות פנייה חדה וחריגה. הבוקר פרסמה הממשלה בסיאול לוח זמנים של הדקות האחרונות לפני השקיעה, וממנה עולה כי המעבורת החלה לנטות על צדה דקה בלבד אחרי הפנייה.

174 בני אדם ניצלו, ובכלל זה הקברניט לי ג'ון-סאוק וכמה אנשי צוות נוספים. אלה נעצרו בגין רשלנות. לי עצמו נאשם בין היתר בכך שנקט "שינוי קיצוני של נתיב השיט מבלי להאט", על אף שכלל לא היה על ההגאים בזמן האסון – אישום נוסף שמיוחס לו. אתמול השוותה הנשיאה פארק גון הייה את התנהלותם של אנשי הצוות לרצח.

חשש לחיי מאות נוסעים במעבורת ששקעה מול חופי קוריאה הדרומית. 16 באפריל 2014. AP
החלה לנטות דקה אחרי הפנייה החדה. המעבורת שוקעת, בשבוע שעבר/AP
חיפושים אחר מאות הנעדרים במעבורת ששקעה מול חופי קוריאה הדרומית. 22 באפריל 2014. רויטרס
הרשויות יבקשו את הסכמת המשפחות לפני הרמת המעבורת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully