וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעורבים בניסיון הפיגוע? מצוד אחר 9 פעילי חיזבאללה בתאילנד

כלי התקשורת התאילנדים מדווחים כי כוחות הביטחון המקומיים מחפשים אחר החשודים במעורבות בארגון הטרור הלבנוני, שייתכן שקשורים לפיגוע שסוכל השבוע נגד ישראלים בבנגקוק

יוסף עייד (שמאל), דוד פרחאת (אמצע) ובילאל בחסון (ימין) – חברי חוליית חיזבאללה שנתפסה בתאילנד. צילום מסך אתר Lebanese Forces, צילום מסך
שלושת החשודים שנעצרו השבוע/צילום מסך, צילום מסך אתר Lebanese Forces

מצוד אחר פעילי חיזבאללה בתאילנד: הרשויות במדינה מנסות לעלות על עקבותיהם של תשעה חשודים לפחות המשתייכים לארגון הטרור הלבנוני. מקור משטרתי ששוחח הלילה (שישי) עם העיתון "בנגקוק פוסט" מסר כי להערכת חוקרי המשטרה, התשעה קשורים לפיגוע שסוכל השבוע נגד תיירים ישראלים בקאו-סאן, רחוב פופולרי במיוחד בקרב תיירים בבנגקוק, במהלך חג הפסח.

מוקדם יותר השבוע דווח על מעצרם של שלושה חשודים הקשורים לחיזבאללה שנעצרו בתאילנד. כעת מדווח העיתון התאילנדי כי חקירתם של שניים מהם בעיצומה, וכי אחד מהם אף הודה בה כי תכנן להוציא לפועל מתקפה נגד תיירים ישראלים. עוזרו של מפכ"ל המשטרה המקומית אמר כי החשודים נעצרו במקומות שונים בבירה בעקבות מודיעין שהעבירה ישראל על אודות מתקפה מתוכננת נגד תיירים ישראלים בחג.

עוד באותו נושא:
"סוכל פיגוע של חיזבאללה נגד ישראלים בתאילנד"
דיווח: "חוליית טרור של חיזבאללה נחשפה בתאילנד"

אתמול דווח בכלי תקשורת במדינה האסיאתית כי שניים מהחשודים מעוכבים לחקירה מאז תחילת השבוע. מדובר בדאוד פרחאת, אדם ממוצא לבנוני-צרפתי המחזיק בדרכון צרפתי, וביוסף עיאד, מוסלמי-שיעי ממוצא לבנוני-פיליפיני שברשותו דרכון פיליפיני. באתר stop910.com דווח כי עיאד משתייך ליחידת המבצעים הבינלאומיים של חיזבאללה במזרח אסיה. לפי דרכוניהם של השניים, הם ילידי לבנון, אולם הרשויות בבנגקוק בודקות אם המסמכים שנשאו ברשותם מזויפים. באשר לחשוד השלישי שעליו דווח תחילה, בילאל בחסון – ייתכן שכלל לא נכנס למדינה.

השוק הצף בבנגקוק. ShutterStock
החשודים ביקשו לבצע פיגוע נגד תיירים ישראלים בבנגקוק/ShutterStock

ב"בנגקוק פוסט" דווח כי עבור פרחאת זה ביקורו הראשון בתאילנד, בעוד שעבור עיאד זהו הביקור ה-17 במספר. שניהם נכנסו למדינה ימים ספורים לפני תחילתו של ה"סונגקראן" - פסטיבל המושך תיירים רבים, שמתחיל מדי שנה ב-13 באפריל. אותו מקור ציין כי עיאד סיפק למשטרה מידע שימושי, והודה שהקבוצה הגיעה למדינה על מנת להוציא לפועל פיגוע נגד תיירים ישראלים וכן נגד "קבוצות אחרות של ישראלים" בבנגקוק. "כעת ניתן לתפוס בבתיהם בבנגקוק חומרים כמו מסמרים וחגורות ששימשו להכנת פצצות", אמר. "אנו לוקחים את עיאד למחוז ראיונג (שבדרום המדינה) לחפש שם אחר חומרים נוספים להכנת פצצות". הוא הביע ביטחון כי "אם לא היינו מצליחים לעצור אותם במהלך הסונגקראן, ללא ספק היה פיגוע בנקודה כלשהי בקאו-סאן".

עוד דווח כי בכיר במשטרת תאילנד אמר כי עיאד ופרחאת יגורשו למדינות שמהן נכנסו לתאילנד מיד בתום חקירתם, אולם הוא לא ציין באילו מדינות מדובר. "הם נחקרים ביסודיות, טרם הוגשו נגדו אישומים", אמר. כמו כן, ראש המועצה לביטחון לאומי בבנגקוק אישר כי הרשויות מנהלות מצוד אחר אזרח זר אחר החשוד כטרוריסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully