וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת הר חברון: "תג מחיר מדיני על כל פיגוע"

16.4.2014 / 8:00

יוחאי דימרי שנכנס לתפקידו לפני לא יותר משלושה חודשים באזור שהיה שקט יחסית, קורא לראש הממשלה לשנות את הטון, ולהביא לסופו של גל הטרור. "היום, שווה לנסות להיות שאהיד"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

יוחאי דימרי, ראש המועצה האזורית הר חברון, נכנס לתפקידו לפני שלושה חודשים בלבד, וקיבל לידיו אזור שבעבר ידע פיגועים – אך בשנים האחרונות שרר בו שקט, עד שבין לילה, מצא את עצמו דימרי בעין הסערה. "אני מצפה מראש הממשלה לא להסתפק בגינוי", אמר, "צריך תגובה שתוריד את המוטיבציה של ארגוני הטרור לבצע פיגועים".

"בסך הכל, הר חברון, קריית ארבע וחברון הוא אזור שקט מאוד בשנים האחרונות כתוצאה מפעילות משותפת, בתפיסה המדינית וגם בתפיסה הצבאית", אמר. עם זאת, בערב חג הפסח, עם היוודע דבר פיגוע הירי בו מצא את מותו ברוך מזרחי, "קיבלנו תזכורת כואבת מאוד". דימרי הוסיף: "אני משתתף בצערם ובאבלם של המשפחות. זה השפיע עליי אישית, בכל מהלך ליל הסדר אי אפשר היה להתנתק מזה, וכמובן אני מאחל רפואה שלמה לפצועים".

עוד על פיגוע הירי בערב החג בוואלה! חדשות:
ברוך נרצח בדרך לסדר: "נפרדנו בתקווה שנתראה"
נתניהו: "הפיגוע בחברון - תוצאה של ההסתה הפלסטינית"
יממה לאחר הירי ליד חברון: סוכל פיגוע דקירה באריאל

פיגוע ירי באזור תרקומיא, אפריל 2014. הצלה יו"ש, ספק 500
"קיבלנו תזכורת כואבת מאוד". זירת הפיגוע, שלשום/ספק 500, הצלה יו"ש

"היום, המשוואה מאוד פשוטה: עשה פיגוע – תצליח, לא תצליח – שווה לנסות", טען דימרי, "לא תצליח – נסה בפעם הבאה. אם תצליח, תרוויח את אהדת הקהל ברחוב הפלסטיני, תהפוך לשאהיד". הוא הוסיף: "הם רק מרוויחים מזה, ולא מפסידים שום דבר. מבחינתם, אם תיתפס, מקסימום תשוחרר בעסקה כזו או בעסקה אחרת".

לראש המועצה יש הצעה שלטענתו, תביא לסיום הסאגה הטראגית: "אם ראש הממשלה ושר הביטחון יקבעו תגובה, שעד היום לא קיימת, שלכל פיגוע שמתרחש יש 'תג מחיר' מדיני, לצורך העניין החלת הריבונות על הר חברון, קידום תב"ע ושחרור של בנייה שנמצאת בהקפאה, זה יוריד את המוטיבציה של המחבלים להיכנס לתחום הזה".

לדימרי יש גם מה לומר לאלה הסבורים כי סנקציות נגד הפלסטינים יובילו להסלמה, בהם גם גורמי ביטחון בכירים לשעבר: "כבודו של גורמי הביטחון במקומו מונח, אבל התפקיד שלהם הוא לייצר ביטחון ולא לקבוע מדיניות. מי שקובע מדיניות הם המדינאים, והפנייה שלי היא אליהם. גורמי הביטחון יתמודדו עם כל מצב שהמדינאים יקבעו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

לגבי המתנחלים המתגוררים באזור, סיפר דימרי כי הם "לא רק ממשיכים לחיות, אלא ביתר שאת וביתר עוז ממשיכים לעשות את אותם דברים, ויותר. אף פיגוע ושום מחבל לא יגרום לנו להוריד את הראש ולעשות פחות ממה שעשינו אתמול. נעשה יותר, כפול ומכופל".

"ברחבי קריית ארבע ודרום הר חברון מתוכננים אירועים רבים ואני קורא לכל עם ישראל להגיע", סיפר על ההכנות לחג, "האזור מאובטח על ידי חיילים רבים וכוחות הביטחון שנמצאים בכל מקום. אני קורא לציבור הרחב להגיע מתוך אמירה שאת המנגינה הזו לא עוצרים ואי אפשר לעצור".

לדבריו, אירוע כמו פיגוע הירי בערב החג משפיע על התושבים – אך הם חזקים. "כרגע אני נמצא בהערכת מצב לגבי כלל תושבי המועצה, אבל על פניו הרושם שלי הוא שהאנשים פה הם חזקים ובעלי מורל גבוה", אמר, "הם מבינים היכן הם חיים, ושבסופו של דבר צריך לעבור את זה. עברנו מצבים כאלו בעבר ובעזרת השם נעבור את זה גם בפעם הזאת. לצערי, מדינת ישראל למודת פיגועים, גם בתל אביב – לא אחד ולא שניים ולא שלושה, וגם בירושלים – והחיים לא הפסיקו במקומות הללו. גם החיים בהר חברון לא יפסיקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully