וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית על איחוד עם הדרום: "פסיכופתים"

דובר ועדת ההגנה הלאומית של קוריאה הצפונית דחה את הצעתה של נשיאת קוריאה הדרומית בחודש שעבר להתקדם לאיחוד. לדבריו, סיאול מנסה להוביל לסיפוח של פיונגיאנג לשטחה

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. אפריל 2014. רויטרס
על גופתו המתה. שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און/רויטרס

כנראה שלא נראה איחוד בין הקוריאות בקרוב: קוריאה הצפונית דחתה הבוקר (שבת) את הצעתה של שכנתה מדרום להכנת הקרקע לאיחוד באמצעות העברה של סיוע הומניטרי וסחר חליפין. "חלום בהקיץ של פסיכופתית", כינתה ועדת ההגנה הלאומית של קוריאה הצפונית את הצעתה של נשיאת קוריאה הדרומית, פארק גון-היה, בחודש שעבר.

המתיחות בקוריאה - כותרות נוספות:
בחודש שעבר: חילופי אש בין הצפון לדרום
בתגובה לתמרון אמריקני: קים שיגר עשרות רקטות לים
האו"ם: קוריאה מבצעת "זוועות שלא יתוארו" באזרחיה

בביקורה בדרזדן שבגרמניה בחודש שעבר, קראה פארק לפיונגיאנג להרחיב את מפגשי האיחוד של משפחות שהופרדו בחלוקת קוריאה ולהגביר את שיתופי הפעולה התרבותיים והכלכליים בין המדינות. היא הציעה שכצעד התחלתי, תעביר סיאול סיוע הומניטרי לפיונגיאנג. "האיחוד של גרמניה מהווה דוגמא ומודל עבורנו לאיחוד בדרכי שלום", אמרה.

נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-היה במסיבת עיתונאים עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בברלין, מרץ 2014. רויטרס
פארק במסיבת עיתונאים עם קנצלרית גרמניה מרקל בברלין בחודש שעבר/רויטרס

דובר ועדת ההגנה הלאומית של קוריאה הצפונית אמר הבוקר כי באיחוד הגרמני, גרמניה המערבית סיפחה את שכנתה ממזרח, וטען כי פארק מנסה לגייס את עזרת העולם בסיפוח קוריאה הצפונית לקוריאה הדרומית. לדבריו, הצעתה של פארק "בלתי הגיונית" ומלאה ב"צביעות והונאה".

בסוף מלחמת העולם השנייה חולקה קוריאה לשתי מדינות. בקוריאה הדרומית התפתח משטר ליברלי ואילו בקוריאה הצפונית התפתח משטר מרקסיסטי-קומוניסטי. מאז 1945, התקיימו דיונים בין המדינות, אולם לא חלה התקדמות לעבר איחוד מחדש והגבול בין השתיים הפך מתוח מאוד.

בשבוע שעבר ירתה קוריאה הצפונית פגזים שנחתו במים הטריטוריאליים של קוריאה הדרומית ואילו חיל הים של קוריאה הדרומית הגיב בירי ארטילרי לעבר הצפון. הפגזים נורו במסגרת תרגיל צבאי באש חיה, שקיימה פיונגיאנג, במקביל לתרגיל הצבאי המשותף שקיימו קוריאה הדרומית וארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully